NA ANTENIE: SING-SING (2024)/MROZU, MARYLA RODOWICZ
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Ławica dla Poznania? Może kiedyś...

Publikacja: 06.10.2015 g.15:58  Aktualizacja: 26.10.2015 g.12:24
Poznań
Poznań nie przejmie lotniska Ławica, zanim nie zostaną uregulowane kwestie własnościowe dotyczące gruntów lotniska.
Ławica, lotnisko, terminal, odloty - PPL Ławica
/ Fot. (PPL Ławica)

To odpowiedź prezydenta Jacka Jaśkowiaka na propozycję Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze w Warszawie, które chce sprzedać swoje 39 procent udziałów. Dodajmy, że Poznań ma 37 procent, a województwo wielkopolskie 24. - Poznań szybko nie przejmie całości udziałów, choć jest tym zainteresowany. W opinii prezydenta zbycie przez PPL wszystkich udziałów w lotnisku powinno nastąpić po uprzednim uregulowaniu sytuacji formalno-prawnej lotniska - mówi rzeczniczka Urzędu Miasta Hanna Surma.

Sprawa gruntów należących przed wojną do rodziny Foksowiczów, ciągnie się od 25 lat. I do dziś nie znalazła sądowego finału. Tymczasem rzecznik Portów Lotniczych Przemysław Przybylski powiedział, że odpowiedź prezydenta Jaśkowiaka do Warszawy dotarła. - Jeżeli Poznań nie będzie zainteresowany, to jest możliwe, że nasze udziały sprzedamy jakiemuś innemu zainteresowanemu. Nie stawiamy Poznania "pod ścianą",  jednak dobrze by było, by obecni udziałowcy stali się właścicielami całości - dodaje.

Propozycja zakupu udziałów Porcie Lotniczym w Poznaniu padła w tym roku. Prowadzone były w lipcu intensywne rozmowy. Mówiło się, że Poznań przejmie Międzynarodowe Targi Poznańskie i lotnisko Ławica jeszcze przed wyborami. Do skutku doszła tylko ta pierwsza transakcja.

Wojciech Chmielewski/PŚ/int

http://radiopoznan.fm/n/
KOMENTARZE 2
Moja opinia 06.10.2015 godz. 17:13
Nie stawiamy Poznania pod ścianą, ale stawiamy - hipokryzja..
Jedyne rozsądne posunięcie to takie że niech Poznań przejmie Ławicę, tylko żeby to wyszło na jej korzyść. Ławica przez jakiś czas była w kryzysie, spadała liczba pasażerów i połączeń. Inne porty prężnie się rozwijały a Ławica zwijała. Ostatnio na szczęście udało się z tego wyjść. Byle żeby ta transakcja tego nie zepsuła. Bardzo ciężko powiedzieć pod czyją opieką lotnisku wyjdzie na dobrze - ciężki orzech do zgryzienia. Z jednej strony PPL jest doświadczone w prowadzeniu lotniskiem ale z drugiej miasto Poznań czy samorząd może bardziej biegac wokół lotniska. Z kolei PPL mogło olewač Ławicę, a miastu (samorządowi) moze brakować doswiadczenia. Sam nie wiem...
Na dzisiejszy dzień Ławica powinna dażyć do:
-zwiększenia liczby połączeń i przewoźników tradycyjnych,
-utrzymać liczbę połączeń czarterowych na obecnym poziomie (więcej nie trzeba)
- zwiększyć liczbę połączeń low costowych - głównie Wizzair (nawet starač się o trzecią maszynę, tylko wiem ze za to lotnisko nic nie moze bo to przewoźnik decyduje), na Ryanaira nie ma co liczyć w Poznaniu (ewentualnie jedno czy ze dwa połączenia)
-przekroczenie 2 mln pasażerów

Mam nadzieję że wszystkie te punkty spełnią się do przynajmniej 2020 roku (a może nawet wcześniej ;)
Nickodem 06.10.2015 godz. 16:53
Jak Jaśkiewicz będzie zarządzał lotniskiem tak jak miastem to zrobi z niego tor rowerowy dla społeczników!