NA ANTENIE: 06:00 PORANEK NA 3 MAJA I/
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Życie bez PST - jak dojechać do centrum?

Publikacja: 26.07.2015 g.23:25  Aktualizacja: 26.10.2015 g.12:23
Poznań
Do końca sierpnia nie kursują tramwaje. Trzeba korzystać z autobusów zastępczych.
bez PST pestka - Marcin Wesołowski
/ Fot. Marcin Wesołowski

W pierwszy dzień remontu na trasie PST - zamieszanie było niewielkie. Zdarzały się osoby zaskoczone zamknięciem trasy PST, ale na przystankach czekały służby MPK i pracownicy ZTM z mapkami.

Wzdłuż trasy PST co 3 minuty kursują autobusy. Żeby zminimalizować opóźnienia, na części ulicy Pułaskiego komunikacja miejska jedzie nowym bus-pasem.  

Pierwszy raz od 18 lat poznańskie MPK wymienia trakcje na odcinku od pętli na Sobieskiego do ulicy Roosevelta. 

Prace na PST potrwają do końca sierpnia i będą uciążliwe zarówno dla pasażerów komunikacji miejskiej, jak i dla kierowców. "Trasa łącząca północ Poznania z centrum jest najbardziej obleganą w mieście"- mówi Jarosław Sobkowiak z Zarządu Transportu Miejskiego.

Pasażerowie dojeżdżający do centrum miasta z Północy będą mogli korzystać już z tramwajów, które w sobotę wróciły na swoje trasy. Oprócz zamknięcia trasy PST, zaczęła się także wymiana zwrotnic przy skrzyżowaniu ulicy Starołęckiej z Forteczną. Wszystkie tramwaje kursujące w tym rejonie dojadą jedynie do pętli Stomil.

Poza utrudnieniami dla pasażerów komunikacji miejskiej, w Poznaniu od  utrudniony przejazd także dla kierowców. Rozpoczął się remont skrzyżowania Alei Niepodległości z ulicą Święty Marcin. Nowe remonty oznaczają więcej pracy dla poznańskich policjantów. "Zauważyliśmy, że w związku z utrudnieniami na drogach w mieście wzrosła liczba kolizji" mówi naczelnik poznańskiej drogówki Józef Klimczewski. Kolejne remontowe zmiany w Poznaniu już 1 sierpnia. Wtedy rozpocznie się remont torowiska na ulicy Zwierzynieckiej i Głogowskiej od Mostu Dworcowego do Dworca Zachodniego.

Można poradzić sobie i tak....

http://radiopoznan.fm/n/
KOMENTARZE 2
Cyklista 27.07.2015 godz. 10:11
Jak dojechać?

Rowerem
bus-pas - po co? 27.07.2015 godz. 08:01
Słucham pana reportera, który mówi, że ruch odbywa się płynnie i nie ma korków, oraz narzeka, że nie ma bus-pasa.

Pytam się - po co bus-pas, jak on nic nie poprawi sytuacji, która nie jest zła, natomiast niewątpliwie utrudni dojazd samochodom.

Z resztą specjaliści od inżynierii ruchu tak tłumaczą tworzenie bus-pasów:
BUS-PASy powstają po to, aby spowolnić ruch samochodów a tym samym wykazać, że autobusy nie są wolniejsze od samochodów. Samo tworzenie bus-pasów w celu przyspieszenia ruchu jest uzasadnione tylko tam, gdzie na prawdę jest bardzo duży ruch autobusów, a bardzo duży ruch, to tam, gdzie autobusy jeżdżą częściej niż 1 na minutę (60 na godzinę), w pozostałych przypadkach (a takie pozostałe przypadki występują w Poznaniu), tworzenie bus-pasów nie ma uzasadnienia (najlepszy przykład, to ul. Bukowska, gdzie bus-pasy są praktycznie puste, a przejazd autobusem szybszy jest tylko w godzinach wzmożonego ruchu, a właściwie to tylko na skrzyżowaniu z Przybyszewskiego sprawiają, że autobusy dojeżdżają do świateł przed samochodami, które tkwią w korku na tym skrzyżowaniu).

Przy okazji - warto by było wzorem Bydgoszczy dopuścić (a właściwie zalegalizować) ruch motocyklowy na bus-pasach, bo ilość autobusów i taksówek na tym pasie jest tak nieznaczna, że dodanie jeszcze jednej kategorii pojazdów jest jak najbardziej uzasadnione. Albo po prostu zlikwidować te bus-pasy - pozostawiając zakazy skrętu w lewo (bo to właśnie likwidacja lewoskrętów mocno przyspieszyła ruch, a jednocześnie sprawiła, że kierowcy intensywniej korzystają z innych równoległych ulic)