Już na początku nowy inżynier ruchu stanął przed poważnym wyzwaniem. Takich zmian oczekiwał od nowego miejskiego inżyniera ruchu wiceprezydent Poznania Maciej Wudarski. Dondajewski zapowiadał sprawdzenie oznakowania w mieście i kontrolę sygnalizacji świetlnej. Kto dziś Poznaniu ma najbardziej "pod górkę" - kierowca, pieszy, rowerzysta czy pasażer miejskiej komunikacji?
Jedną z poważniejszych decyzji poznańskiego inżyniera ruchu w Poznaniu było zatwierdzenie organizacji ruchu podczas zbliżającego się kolejnego etapu remontu Kaponiery. W sobotę zostanie zamknięta ulica Dworcowa - główny dojazd pod dworzec PKP dla autobusów, ani taksówek i innych samochodów. Pasażerowie, żeby dojść na pociąg odjeżdżający z peronu 4a będą musieli na dworzec przyjechać około pół godziny wcześniej, bo z autobusu wysiądą przed centrum handlowym, a nie przed dworcem. Czy budowa przejścia dla pieszych przy dworcu jest po myśli inżyniera ruchu? Wcześniej, zaopiniował wszystkie projekty przejścia negatywnie. Co go przekonało?
Kazimierz Skałecki w październiku ubiegłego roku mówił na naszej antenie, że po otwarciu Zachodniej Obwodnicy Poznania, prawdopodobnie zapadnie decyzja o zakazie wjazdu do miasta TIRów (przynajmniej w określonych godzinach). I dzięki temu miały zmniejszyć się korki na przykład na Niestachowskiej w stronę centrum. O zakaz wjazdu dla Tirów apelowali też mieszkańcy ulicy Głogowskiej. Czy taka decyzja zapadnie? Jak długo można ją przygotowywać?
Czy takie priorytety w ruchu w Poznaniu są możliwe: pieszy, rowerzysta, komunikacja miejska, samochód? Czy miasto będzie nakłaniać poznaniaków by przesiedli się na rowery - czy miejski inżynier ruchu będzie współpracować z oficerem rowerowym nad zmianami korzystnymi dla rowerzystów? Czy będzie współpraca za społecznikami? Ich oczekiwania też są spore.
Łukasz Dondajewski, Miejski Inżynier Ruchu, był gościem Radia Merkury w programie "W środku dnia" o godz. 12.20.
te dranuie specjalnie jade ul Glogowska pozniej Arciszewskiego Niestachowska Obornicka Lechicka itp. tylko po to zeby uniknac OPLAT - VIATOLL.
Bo na obwodnicach mioasta sa zaisnstalowane czujniki Viatoll . I to cala prawda o wjezdzajacych TIRach do miast .
Malo tego sfotografowalem kilkaset TIROW z NIEBEZPIECZNYMI chemikaliami
ropa , propan butan itp.
Czy wiecie co by sie stalo gdyby wawalil taki jeden TIR z propanrm butanem - miasto Poznan przestalo by istniec.
lub gdyby beczka z chemia sie rozszczelnila to bedzie ZAGLADA miasta
co sobote do poludnia jada ul Glogowska Arciszewskiego itd do Smielowa do Stoklosy TIRY ZDECHLIZNA - SMIEDZI 2 dni
Kolejna kwestia to działające w nocy sygnalizacje świetlne przy szkołach i innych miejscach, gdzie światła postawiono tylko dla bezpieczeństwa pieszych. Kierowca stoi, traci paliwo i jest jeszcze bardziej zmęczony, więc grozi spowodowaniem wypadku... Do tego dodam niezrozumiałe często oznaczenia remontów i ustawianie się drogowców z pominięciem podstawowych zasad bezpieczeństwa. Oj ciężko się jeździ po Poznaniu...
Ale by nie było tak jednostronnie - nowa obwodnica Poznania w dużej mierze odkorkowała ul. Obornicką, ale także Reymonta czy Przybyszewskigo. Brawo! Więcej takich pomysłów.
Światło dla pieszych jest bardzo krótko w porównaniu do tego co jest na placu Mickiewicza.
Proszę o interwencje.
Zielona strzałka nie działa ciągle na ul. Św. Marcin skrecając w T. Kościuszki.
Czy jest szansa by powstał zespół do przeglądu i likwidacji sporej części oznakowania pionowego? Znaków jest sporo za dużo i czasem bez sensu.. a i mieszkańcy chętnie też pomogą jeśli tylko będzie jakiś portal/strona czy mail do tego przeznaczony.. a może mapa interaktywna?
Przykładów jest bardzo wiele... więc może warto dać nam szansę na pomoc?