NA ANTENIE: PIERWSZA PLANETA OD SŁOŃCA
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Czy można odkorkować Poznań?

Publikacja: 04.03.2015 g.12:50  Aktualizacja: 04.03.2015 g.14:20
Poznań
Od ponad dwóch miesięcy Poznań ma nowego inżyniera ruchu. Łukasz Dondajewski, obejmując funkcję zapowiadał, że najpierw zdiagnozuje sytuację komunikacyjną w mieście. Wiedział, że oczekiwania wobec niego są spore. Czy nowy inżynier ruchu już wie co zrobić by Poznaniu jeździło i chodziło się wszystkim wygodnie i bezpiecznie?
korek niestachowska niestachowska - Marcin Wesołowski
/ Fot. Marcin Wesołowski

Już na początku nowy inżynier ruchu stanął przed poważnym wyzwaniem. Takich zmian oczekiwał od nowego miejskiego inżyniera ruchu wiceprezydent Poznania Maciej Wudarski. Dondajewski zapowiadał sprawdzenie oznakowania w mieście i kontrolę sygnalizacji świetlnej. Kto dziś Poznaniu ma najbardziej "pod górkę" - kierowca, pieszy, rowerzysta czy pasażer miejskiej komunikacji?

Jedną z poważniejszych decyzji poznańskiego inżyniera ruchu w Poznaniu było zatwierdzenie organizacji ruchu podczas zbliżającego się kolejnego etapu remontu Kaponiery.  W sobotę zostanie zamknięta ulica Dworcowa - główny dojazd pod dworzec PKP dla autobusów, ani taksówek i innych samochodów. Pasażerowie, żeby dojść na pociąg odjeżdżający z peronu 4a będą musieli na dworzec przyjechać około pół godziny wcześniej, bo z autobusu wysiądą przed centrum handlowym, a nie przed dworcem. Czy budowa przejścia dla pieszych przy dworcu jest po myśli inżyniera ruchu? Wcześniej, zaopiniował wszystkie projekty przejścia negatywnie. Co go przekonało?

Kazimierz Skałecki w październiku ubiegłego roku mówił na naszej antenie, że po otwarciu Zachodniej Obwodnicy Poznania, prawdopodobnie zapadnie decyzja o zakazie wjazdu do miasta TIRów (przynajmniej w określonych godzinach). I dzięki temu miały zmniejszyć się korki na przykład na Niestachowskiej w stronę centrum. O zakaz wjazdu dla Tirów apelowali też mieszkańcy ulicy Głogowskiej. Czy taka decyzja zapadnie? Jak długo można ją przygotowywać?

Czy takie priorytety w ruchu w Poznaniu są możliwe: pieszy, rowerzysta, komunikacja miejska, samochód? Czy miasto będzie nakłaniać poznaniaków by przesiedli się na rowery - czy miejski inżynier ruchu będzie współpracować z oficerem rowerowym nad zmianami korzystnymi dla rowerzystów? Czy będzie współpraca za społecznikami? Ich oczekiwania też są spore.

Łukasz Dondajewski, Miejski Inżynier Ruchu, był gościem Radia Merkury w programie "W środku dnia" o godz. 12.20.

http://radiopoznan.fm/n/
KOMENTARZE 9
Januszek 05.03.2015 godz. 11:50
ZAKAZ WJAZDU dla TIROW i tirowek .

te dranuie specjalnie jade ul Glogowska pozniej Arciszewskiego Niestachowska Obornicka Lechicka itp. tylko po to zeby uniknac OPLAT - VIATOLL.

Bo na obwodnicach mioasta sa zaisnstalowane czujniki Viatoll . I to cala prawda o wjezdzajacych TIRach do miast .
Malo tego sfotografowalem kilkaset TIROW z NIEBEZPIECZNYMI chemikaliami

ropa , propan butan itp.

Czy wiecie co by sie stalo gdyby wawalil taki jeden TIR z propanrm butanem - miasto Poznan przestalo by istniec.
lub gdyby beczka z chemia sie rozszczelnila to bedzie ZAGLADA miasta

co sobote do poludnia jada ul Glogowska Arciszewskiego itd do Smielowa do Stoklosy TIRY ZDECHLIZNA - SMIEDZI 2 dni





Danka 05.03.2015 godz. 10:42
Poznań można odkorkować!!! wystarczy nakłonić największych pracodawców z centrum (jednostki budżetowe) aby bardziej uelastycznili czas pracy wtedy wszyscy nie pojadą na godz 8,30 lub 8,00. Wystarczy trochę dobrej woli, to nic nie kosztuje !!!
Tomek 04.03.2015 godz. 14:19
Interesująco wygląda sytuacja odnośnie zielonych strzałek dla samochodów. Otóż na wielu skrzyżowaniach, gdy zapalana nam się czerwone światło, a z przecinającej naszą drogę ulicy jeszcze nie jadą samochody, zielona strzałka się nie świeci i musimy stać. Zapala się ona dopiero, gdy auta, którym musimy ustąpić pierwszeństwa ruszyły. To trochę wypacza ich sens istnienia, choć przecież są bardzo potrzebne.
Kolejna kwestia to działające w nocy sygnalizacje świetlne przy szkołach i innych miejscach, gdzie światła postawiono tylko dla bezpieczeństwa pieszych. Kierowca stoi, traci paliwo i jest jeszcze bardziej zmęczony, więc grozi spowodowaniem wypadku... Do tego dodam niezrozumiałe często oznaczenia remontów i ustawianie się drogowców z pominięciem podstawowych zasad bezpieczeństwa. Oj ciężko się jeździ po Poznaniu...
Ale by nie było tak jednostronnie - nowa obwodnica Poznania w dużej mierze odkorkowała ul. Obornicką, ale także Reymonta czy Przybyszewskigo. Brawo! Więcej takich pomysłów.
JureK 04.03.2015 godz. 13:42
Szef policji w Poznaniu uważa, że jesteśmy głupim narodem. Prawie najgłupszym w całej Europie (razem z Serbami i Białorusinami). W przeciwieństwie do policjantów, którzy muszą polować na przechodniów, co by ich nauczyć. Skoro jednak tacy głupi to długo to potrwa. W całej Europie w mieście przechodzień jest uprzywilejowany i jeśli uzna, że jest bezpiecznie to przechodzi nawet na czerwonym. U nas nie radzę, zawsze np. z hydrantu wyskakuje policjant i bierze czesne za naukę. Nie podobają mi się przyciski na przejściach. Bardzo dezorganizują wszelkie programy, które winny sterować sygnalizacją. Szczytem głupoty są światła na chodniku ul. Św. Marcin - wjazd do parkingu. Gdyby działały z sensem, ale gdzie tam głównie są czerwone.
Pyra 04.03.2015 godz. 13:19
Ul. Niżańska w Poznaniu. Przy parkowaniu pojadu przy posesji praktycznie wstrzymuje sie ruch drogowy w obu kierunkach a przy otwarciu drzwi pojazdu całkowicie. Brak pasa rozgranicającego linię jezdni i ogrodzenia posesji oraz brak oświetlenia w nocy przy znacznym natężeniu ruchu powoduje, iż Niżańska staje się bardzo niebezpieczna zarówno dla kierowców jak i pieszych.( brak możliwości manewrowania może skutkować tym, ze kierujący nie ma ucieczki w razie jakiegoś zagrożenia - albo uderzy w plot albo w paliki. podobnie pieszy jeśli przekracza jezdnię i udaje się do domu to musi mieć otwartą furtkę aby uniknąć potrącenia przez poruszające się pojazdy itp. itd.)
Lukas 04.03.2015 godz. 12:42
Przejście dla pieszych na al. Niepodległości idąc od Kaponiery koło Muzycznej.

Światło dla pieszych jest bardzo krótko w porównaniu do tego co jest na placu Mickiewicza.

Proszę o interwencje.

Zielona strzałka nie działa ciągle na ul. Św. Marcin skrecając w T. Kościuszki.
sluchacz 04.03.2015 godz. 12:39
Konieczna jest likwidacja skrętu w lewo z Głogowskiej w Berwińskiego - tu koło Radia Merkury. Kierowcy powinni wjeżdżać w uliczkę przed, potem w lewo, w lewo i na wprost ul. Lodową - w Berwńskiego. Na tym skrzyżowaniu ciągle są zderzenia i blokowanie tramwajów.
january 04.03.2015 godz. 12:37
Jadąc Wyspiańskiego w kierunku Głogowskiej jazda na wprost powinna być z lewego pasa który jest zdecydowanie mniej obciążony. Jadąc prawym pasem starczy, że jeden samochód skręca w prawo w Głogowską , a już wszyscy stoją w kolejce w efekcie często przez Głogowska przejeżdża tylko kilka aut.
Michał 04.03.2015 godz. 12:27
Dzień dobry

Czy jest szansa by powstał zespół do przeglądu i likwidacji sporej części oznakowania pionowego? Znaków jest sporo za dużo i czasem bez sensu.. a i mieszkańcy chętnie też pomogą jeśli tylko będzie jakiś portal/strona czy mail do tego przeznaczony.. a może mapa interaktywna?
Przykładów jest bardzo wiele... więc może warto dać nam szansę na pomoc?