NA ANTENIE: Rock pod flagą południa
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Dla kogo jest szyna na schodach?

Publikacja: 30.10.2014 g.15:30  Aktualizacja: 30.10.2014 g.15:26
Poznań
Mieszkańcy poznańskiej Wildy zwrócili nam uwagę na pewną nowinkę techniczną, która może stać się dla nich problemem. U zbiegu Górnej Wildy i ulicy Głębokiej są schody. Ostatnio zainstalowano na nich szynę, która ma pomagać w sprowadzaniu rowerów. Ale to co miało ułatwić życie rowerzystom, stało się przeszkodą dla pieszych.
szyna na schodach - Jacek Butlewski
/ Fot. Jacek Butlewski

Być może szyna na środku schodów pomalowana w kolorze - jak słyszeliśmy - "ostrzegawczym"  nie będzie już pułapką w ciemnościach. Na razie radzimy jednak na schodach przy ulicy Głębokiej bardzo uważać albo napisać jeszcze raz do poznańskiego  ZDM-u. Jak często zdarza się, że intencje może są dobre ale wykonanie, już nie? Ile jest tak zwanych udogodnień dla pieszych i rowerzystów, które w praktyce wcale nimi nie są?

http://radiopoznan.fm/n/
KOMENTARZE 2
Adam 31.10.2014 godz. 13:26
ZDM jest idealnym przykladem na to jak glupio pieniadze wydaje miasto Poznan. Cos slyszeli, cos widzieli, cos zrobili. Tylko nie w tym miejscu, co trzeba, nie tak jak trzeba i nie dlatego dla kogo powinnni.

W tym wypadku cieszy tylko fakt, ze nie jest to inwestycja za gruby hajs, jak np. slynna juz barierka ciagnaca sie wzdluz drogi rowerowej przy drodze S5 ;P
nowinki komunikacyjne 31.10.2014 godz. 09:02
Nowinka komunikacyjna od dawna stosowana np. w Warszawie - jest to doskonałe rozwiązanie w przejściach podziemnych. Jednak znając poznańskich "rowerzystów" - i tak z tego nie będą korzystać, tak samo jak nie chcą korzystać z dróg rowerowych i wpychają się na ulicę - do czasu pierwszego potrącenia przez samochód.

Dodam, że w Warszawie jest wiele fajnych "nowinek komunikacyjnych", które z powodzeniem mogłyby być stosowane w Poznaniu... ale przede wszystkim Warszawa stała się miastem, po którym zaczyna się przyjemnie podróżować - metro - wkrótce druga linia, kolej miejska, pociąg na lotnisko, tramwaje zasadniczo przez skrzyżowania jadą na wprost, co znacząco przyspiesza czas przejazdu - do tego wiele rozwiązań bezkolizyjnych dla samochodów, liczne parkingi P+R i setki stacji rowerów miejskich.
Nie jest to co prawda tak zorganizowane, jak w Berlinie, ale w porónaniu do Poznania - mamy co naśladować.