- Do akcji zgłosiły się restauracje, kluby, kawiarnie, czyli punkty gastronomiczne, hotele, ale też instytucje, które na co dzień zajmują się obsługą turystów – przewodnicy, muzea. Będzie można między innymi zejść do podziemi Katedry, czy zobaczyć Drzwi Gnieźnieńskie. Wszystko za pół ceny, w ciągu dwóch dni, kiedy to Gniezno, pierwsza stolica Polski, chwali się swoją przeszłością, swoim dorobkiem kulturowym - mówi Piotr Wiśniewski z Urzędu Miasta w Gnieźnie.
Jak udało się namówić restauratorów?
- Staraliśmy się uzmysłowić, że taka akcja naprawdę nie musi wiele kosztować biznesmena, a może wygenerować pozytywny odbiór danego lokalu - wyjaśnia Wiśniewski.
Podobne akcje były organizowane w innych miastach Polski. Pierwszy zorganizował ją Poznań. Obchody Koronacji Królewskiej w Gnieźnie rozpocznie historyczny korowód, który w sobotę w samo południe wyruszy spod Pomnika Bolesława Chrobrego.