NA ANTENIE: Rock pod flagą południa
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Innowacyjność poznańskich firm

Publikacja: 28.08.2015 g.12:20  Aktualizacja: 26.10.2015 g.12:25
Poznań
Poznań jest w czołówce miast, w których świetnie rozwijają się nowe pomyły i nowe biznesy.
stary rynek poznań - wikipedia.org
/ Fot. wikipedia.org

Poznańska firma wygrała przetarg na dostarczenie elektronicznych długopisów dla OBWE. Będą one używane podczas misji obserwacyjnych organizacji. To przykład aktywności i konkurencyjności, w tym przypadku także - innowacyjności poznańskich niewielkich firm.

Jeśli płacą Państwo w internecie za jakąś usługę, to bardzo prawdopodobne, że transakcja realizowana jest przez portal wymyślony i stworzony w Poznaniu. Jeśli korzystamy z aplikacji w smartfonach, to zapewne także duża część nich powstała w stolicy Wielkopolski.

Po Warszawie to Poznań jest miastem, w którym każdego roku powstaje najwięcej nowych firm - przyznaje Joanna Jajus dyrektor Wydziału Działalności Gospodarczej poznańskiego Urzędu Miasta:

Czasem takie firmy powstają dzięki marzeniom, czasem tworzy je grupa młodych ludzi, którzy poznali się na studiach a impulsem do założenia biznesu może być wspólne oglądanie filmu!  - mówi Przemysław Kozłowski z firmy Glip:

A dziś firma sprzedaje ekrany dotykowe kupowane przez instytucje i samorządy wielu polskich miast:

Z zagranicą dobrze się współpracuje innej poznańskiej firmie - IC Solutions - która wyprodukowała długopis służący do digitalizacji. Inaczej mówiąc, to co piszemy na papierze, umieszczone jest od razu w komputerze.

Pomysł doceniła Organizacja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie. Poznańska firma wygrała przetarg na taki sprzęt - mówi Rafał Witkowski.

Dziś chcemy porozmawiać o fenomenie fenomen popularności małej działalności gospodarczej w Poznaniu i Wielkopolsce... co nas pcha do zakładania własnych firm? No ale też... co nas przed tym powstrzymuje?

http://radiopoznan.fm/n/
KOMENTARZE 2
Jacek 28.08.2015 godz. 13:41
Właśnie.
Paweł 28.08.2015 godz. 12:33
Szukanie i wymaganie innowacyjności sięga absurdu. Media, dofinansowania, politycy - wszyscy o innowacyjności. Kończy się to często pieniędzmi na innowacyjne bzdury, podczas gdy co najmniej równie ważne jest świadczenie usługi i produkowanie towarów po prostu o bardzo wysokiej jakości. Nawet jeśli są mało innowacyjne.