NA ANTENIE: NIM STANIE SIE TAK JAK GDYBY NIGDY N/VOO VOO
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
 

Jeździmy z klasą - akcja ruszyła (FILM)

Publikacja: 12.11.2013 g.08:33  Aktualizacja: 12.11.2013 g.15:15
Poznań
We wtorek rano ruszyła akcja „Jeździmy z klasą”. Rozpoczęliśmy ją Porankiem Radia Merkury, na żywo z Ronda Rataje w Poznaniu.
jezdzimy_z_klasa_na_rondzie8 - Krzysztof M. Kaźmierczak
/ Fot. Krzysztof M. Kaźmierczak

Byliśmy tam z kolegami z Głosu Wielkopolskiego i Telewizji Poznań od godz. 6.00. W programie pojawili się przedstawiciele wszystkich partnerów akcji, którzy opowiadali jakie wiążą z nią nadzieje.

Telewizja mówiła o swoich planach programowych, a Krzysztof Kaźmierczak, dziennikarz Głosu Wielkopolskiego, poprowadził razem z "porankowcami" przegląd prasy. Tym razem telewizja i gazeta będą w radiu. Być może później radio i telewizja znajdą się w gazecie, a gazeta i radio w telewizji, kto wie? Wszystko dla dobra sprawy!

Przy naszym plenerowym studiu częstowaliśmy kawą pieszych, rowerzystów i kierowców, czyli wszystkich potencjalnych uczestników akcji.

Wręczaliśmy także wszystkim chętnym naklejki, które można nakleić na swoim samochodzie czy rowerze. Oprócz tego naklejki są do zdobycia w siedzibach TVP, Głosu, WORDu, Powiatu Poznańskiego i Aquanetu. Największa liczba nalepek zostanie dołączona do Głosu Wielkopolskiego w czwartek, 14.11.

Od poniedziałku do piątku, w każdym z czterech tygodni akcji będzie można wygrać talony na paliwo w konkursie sms-owym. Informacje o konkursie w programie Radia Merkury i na stronie internetowej Radia.

Drugi konkurs będzie rozgrywany na funpage'u „Jeździmy z klasą” na Facebooku. Autorzy najciekawszych wpisów zdobędą bardzo atrakcyjne zestawy nagród od partnerów akcji. Przyznanie nagród w każdy piątek o godz. 14.30 po Motomagazynku. Czekamy na Wasze komentarze!

Więcej o akcji - tutaj.

Brak zainstalowanej wtyczki Flash
http://radiopoznan.fm/n/
KOMENTARZE 3
BIMOTA 14.11.2013 godz. 22:36
BREDZISZ...

A skoro byliscie na Ratajach, to prosze mi powiedziec czy tam samochody maja pierwszenstwo przed tramwajem zjezdzajacym z ronda ? Bo tak to wyglada, a kodeks mowi, zdaje sie, co innego...
kierowca bombowca 12.11.2013 godz. 08:10
Drodzy redaktorzy, którzy zachęcacie do jazdy na tzw. zamek błyskawiczny, robicie to zazwyczaj w niewłaściwy sposób. Oto jazda na zamek błyskawiczny ma sens TYLKO i WYŁĄCZNIE wtedy, gdy jest to JAZDA. Natomiast gdy samochody stoją w korku, to jest już za późno na "wciskanie się" na jeden pas.

Kilka przykładów:
- w Komornikach na drodze nr 5 w kierunku Wrocławia - tu są 2 pasy ruchu i następuje zwężenie do jednego pasa. Jazda na tzw. zamek błyskawiczny się sprawdza, gdyż przez skrzyżowanie przejeżdżają samochody dwoma pasami, a za skrzyżowaniem następuje zwężenie do jednego pasa ruchu, przy jednoczesnym zwiększaniu prędkości jazdy.
- zjazd z Ronda Obornickiego w kierunku Piły - na zjeździe są 2 pasy, bo po kilkuset metrach nastąpiło zwężenie do jednego pasa - samochody przyspieszają więc odległości pomiędzy pojazdami się zwiększają i można płynnie wprowadzić ruch z dwóch pasów do jednego

Natomiast wszędzie tam, gdzie ruch jest taki zorganizowany, że jest zwężenie z dwóch pasów do jednego, a zaraz za tym są światła, bądź znaczne ograniczenie prędkości, czyli następuje zmniejszanie się prędkości kolumny samochodów przy jednoczesnym zwiększaniu ilości pojazdów na pasie, czyli zwężenie - jazda na tzw. zamek błyskawiczny musi się zacząć na tyle wcześnie, by samochody na każdym z pasów były w ruchu. Gdy samochody już stoją w korku przynajmniej na jednym pasie ruchu, to nie ma to już sensu. Wówczas wpuszczanie samochodu z drugiego pasa powoduje dodatkowe zatrzymanie się pojazdu wpuszczającego i pogarszanie ostatków płynności ruchu. Ponadto takie sytuacje wywołują agresję, gdyż przed auta stojące w dłuższej kolejce, które podczas gdy jeszcze się poruszały, wykonały manewr zgodny z zasadą jazdy na zamek błyskawiczny, wjeżdżają auta "cwaniaczków", które wykorzystują sytuację, że jeden pas jest wolny.

Dlatego od organizatora ruchu trzeba wymagać, by zwężenia były odpowiednio przygotowane i przewidywały odpowiednie natężenie ruchu, a przede wszystkim nie powodowały korków. Czasem lepiej jest na kilkaset metrów wyłączyć jeden z pasów ruchu, by przejazd przez zwężenie odbył się płynnie, z troszeczkę większą prędkością (a to znaczy z większą przepustowością), niż uparcie apelować, żeby kierowcy zachowywali się nielogicznie.

Przy okazji - pewnym rodzajem jazdy na zamek błyskawiczny są pasy dla włączających się do ruchu - np. na autostradzie - tam zasada jest taka, że na pasie tym trzeba się rozpędzić do prędkości, która gwarantuje płynne włączenie się do ruchu. To samo dotyczy wszystkich innych miejsc - prędkość należy zmniejszyć do takiej, która gwarantuje płynną zmianę pasa.

W skrócie - jazda na zamek błyskawiczny ma sens, gdy pojazdy są ruchu, ale w wielu przypadkach może to powodować korki.
Jacek instruktor kat.B 11.11.2013 godz. 18:25
Bardzo dobrze,że rusza tego typu akcja. Mam nadzieję, że wszyscy uczestnicy ruchu (w szczególności kierowcy) podniosą poziom bezpieczeństwa na drogach, z którym jest fatalnie. np. kierowcy nie zatrzymują się na strzałce warunkowej..Może kara 100zł i 1pkt. powinna być większa np.18 pkt. i 1000 zł. czy też nie szanują pieszych i rowerzystów.