NA ANTENIE: WIELKI ODLOT/URSZULA
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Kto powinien pomóc Romom?

Publikacja: 07.04.2014 g.10:27  Aktualizacja: 07.04.2014 g.11:10
Poznań
"Nie mieliśmy pojęcia o tym, że na poznańskim Górczynie koczują romskie rodziny" - twierdzi urzędniczka wojewody odpowiedzialna za cudzoziemców.
romowie z krauthofera protest (2) - Adam Michalkiewicz
/ Fot. Adam Michalkiewicz

Chodzi o cztery rodziny, które od dwóch lat mieszkają w zdewastowanej altanie przy ul. Krauthofera. Właściciel działki chce się ich pozbyć. Jak się okazuje, 22 dorosłych i kilkoro dzieci do dziś nie zarejestrowało swojego pobytu.

- Ja wiem o cudzoziemcach na ul. Krauthofera od tygodnia. Urzędnicy nie chodzą po ulicy i nie sprawdzają czy w rozwalającej się altance mieszkają cudzoziemcy - mówi Małgorzata Skrzypczak z Wydziału Spraw Obywatelskich Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego. Jak powiedziała, do momentu rejestracji pobytu Romowie dla urzędu po prostu nie istnieją.

Romskim rodzinom próbuje pomóc Wielkopolskie Stowarzyszenie Lokatorów. Maria Łankiewicz z WSL twierdzi, że rodziny kilka razy próbowały zalegalizować pobyt, ale nie poradziły sobie z procedurami. W piątek pomoc obiecał konsul Rumunii. Romowie na razie nie zamierzają opuszczać działki na Górczynie. Jej właściciel musiałby wystąpić do urzędu miasta o eksmisję. Ale na razie nie zdecydował, czy tak zrobi. (cała rozmowa poniżej)

http://radiopoznan.fm/n/
KOMENTARZE 40
własciciele 23.04.2014 godz. 21:38
To nie są Romowie . To są pospolici cyganie - KLAMIĄ.! W piatek byli w Konsulacie Rumuńskim w Warszawie i obiecali , ze sie wyniosą z działki we wtorek po świętach ..i co ...CYGANIE KŁAMIĄ !!!!!
Hetman Żółkiewski 23.04.2014 godz. 07:56
@Tadek.
To co sądzę o tej sprawie można przeczytać w poniższych postach. To co piszesz to generalizacja, że wszyscy są tak bardzo prawi i zarabiają na swoje utrzymanie ciężką pracą. Tak jak Jacek mieszkałem w Swarzędzu a i teraz czasem bywam w mieście - i powiem Tobie Tadek, że cyganie to nie jest nacja która jest pracowita. A chaty w jakich mieszkają są bardzo różne, od przepychu do rudery. Jeżeli tak bardzo ich bronisz proponuje żebyś przejechał się do Czech, na Słowację, Węgry to zobaczysz te getta okupowane przez tę nację i zmienisz zdanie o ich kulturze.

Ps. nie ma potrzeby by w postach nawiązywać do wyznania osób, bo jak widzisz możesz się przejechać.
cz'ytacz 19.04.2014 godz. 14:59
Ktoś tu pisze o Katolickiej Religii miłości ,która jest fałszywa,zła,przewrotna ...
Ale tak na chłopski rozum i na poznańsko-polskie warunki,to logiczne
jest iż jakaś tam etniczna grupa z kądś tam -niewiadomo z kąd,wzbudza niepokój
a może i agresję ... .
Nie dajmy się zwariować !.Zwłaszcza że szeroko rozumiana urzędnicza
biurokracja nie przewidziała sprawdzenia lub kontroli osób na stałe przebywających
na terenie Poznania.
JA mogę się czuć oburzony kiedy jako zwykły szary normalny mieszkaniec
który ze względu na normalny wygląd i zachowanie,podlega szczegółowej infiltracji
przez kamery monitoringu w każdym miejscu i o każdej porze ...
I na te kamery płacę podatki a oni tj jacyś bliżej niezidentyfikowani ...
dostali ulgi z powodu oświadczeń że inaczej wyglądają ,się zachowują
lub mówią że stanowią odrębną większość pośród mniejszości ... .

Może warto się przedstawić i pokazać coś co spowoduje że będzie można
się zintegrować ... .
Gdyż UFO-ludki jak dotąd się niezitegrowały ,dlatego nic konkretnego nie
potrafimy o nich powiedzieć z powodu wzajemnej podejżliwości i braku
motywacji ,-typu impreza integracyjna .
Tadek 17.04.2014 godz. 22:24

Panie jacek. Zgadzam się całkowicie z tym co Pan napisał.
Jestem ateistą, ale stary i nowy testament czytałem.
Przerażające są tam treści. Mitologie grecką i rzymską (J.Parandowskiego) także czytałem i rzeczywiście przy Biblii katolicko-żydowskiej sławiącej bożą miłość, te wspomniane podania są bardzo grzeczne.
Przypomnę, że czepiłem się hetmana, bo jest on niezwykle gorliwym (ciągle się za kogoś modli) wyznawcą katolickiej religii miłości, a wciąż zionie nienawiścią do wszystkiego CO INNE lub niekatolickie.

Dziś w wiadomościach RM (tego z Poznania) podano, że jacyś młodzi ludzie (pewnie najprawdziwsi Polacy), chyba rozczytani w hetmanowych deklaracjach, albo zasłuchani w miłość płynącą z RM (tego toruńskiego), pokazali dwóm Romkom gdzie ich miejsce i tak zwyczajnie po polsku dali kobitkom wpierdy.
Jednej nawet bohatersko złamali nochala.
Ech serce rośnie, widząc co wyprawia pokolenie JP II.
jacek 17.04.2014 godz. 00:31
Panie Tadek.
- nie wiem i wcale nie jestem ciekawym jakiego jest Pan wyznania lub bez-wyznania, ale przyrównywanie katolicyzmu do wartości odrażających jest delikatnie ujmując bardzo niegrzeczne.
Proszę sobie wyobrazić Panie Tadek, że po przeczytaniu Ksiąg Starego Testamentu, Psalmów i Pieśni wydanych w języku łacińskim i greckim, że Bóg na którego autorstwo jest treść Biblii przypisywana, potrafił być odrażajacy biorąc oczywiście metody jakimi zezwałał mordować całe narody włącznie z nowo narodzonymi dziećmi.
Nie wierzy Pan? - proszę przeczytać a przekona się Pan, że ludobójstwo nie jest wcale wymysłem wspólczesnych politycznych szaleńców. Starożytne religie greckie, rzymskie czy słowiańskie, określane dziś mianem mitów i legend, to niczym kołysanki dla dzieci. Dzieciom bym fragmentów Bibli na dobranoc nie cztał w obawie przed komarnymi snami.
A jednak ja, jako jacek, nie uważam żadnej religii za wartości odrażające. Odrażający potrafią być ludzie Panie Tadek. A najbardziej odrażającymi są ci, którzy twierdzą i wierzą w boskie wybraństwo i posłannictwo jednocześnie szerzą pogardę i wzgardę do wszystkiego i wszystkich którzy nie przynoszą im zysków i korzyści.
Odrażającymi bo Bóg jest Miłością i Prawdą i w imię miłości niosą bluźnierstwo nienawiści a w imię prawdy dopuszczają się bluźnierczych kłamstw.

Tadek 16.04.2014 godz. 22:07
Panie jacek. Dobrze jest czytać i rozumieć czytane treści.
Napisał pan; "Tak więc uprzejmie Pana, Panie Tadek proszę, by w rozmowie o Cyganach nie wtykał Pan Panie Tadek katolicyzmu."
Ja zaś napisałem;"I każdy naród panie jacek ma takich "przedstawicieli".
Dlatego uważam, że to hetmanowe generalizowanie jest odrażające i niestety bardzo katolickie"
Słowo katolickie tyczyło pana hetmana.
Mam nadzieję, że jak pan kilka razy te posty przeczyta, to i pomału pojmie.
Pozdrawiam serdecznie i cieszę się, ze nie ma pan nic wspólnego z katolicyzmem.
Ja też nie mam.

jacek 16.04.2014 godz. 20:01
Panie Tadek.

Za czałym szacunkiem do pańskiego spokoju, ale i ja pragnę zauwazyć, że ani nie jestem gniewny, ani mój pogląd nie ma nic wspólnego z katolicyzmem. Osobiście do kościoła nie chodzę i to co głoszą księża z papieżem włącznie mało mnie obchodzi, natomiast nikomu łatek kamomunisty, nichilisty czy faszysty nie przypinam. Tak więc uprzejmie Pana, Panie Tadek proszę, by w rozmowie o Cyganach nie wtykał Pan Panie Tadek katolicyzmu.
Jeśli zaś chodzi o brudasów i śmierdziuchów obnąszących się ze swoją kulturą higieny, to jakoś nie zauważyłem aby ktoś z racji tej, iż inni użytkownicy komunikacji miejskiej wykręcaja swoje noski, zarzucał im brak tolerancji i brak otwarcia na inną kulturę higieny.
Tak więc Panie Tadek, źle mnie Pan zroumiał. Niech sobie Cyganie mieszkają gdzie chcą i jak chcą. Jestem za wolnością. Mogą sobie nawet pachnieć na tysiące woni. Tylko że Panie Tadek: - oni mogą sobie mieszkać gdzie chcą, i się przemieszczać jak chcą. Ich sprawa. Ja też mam prawo nie dawać im datków, nie integrować się z ich kulturą i z tego powodu nie wolno nazywać mnie rasistą, jako członka Polskiej społeczności.
wlasciciele 16.04.2014 godz. 12:56
nakaz z sankcją karną w razie niewykonalności. cyt " WYŁĄZCYC Z UZYTKOWANIA W TRYBIE NATYCHMIASTOWYM" - Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego .
Tadek 15.04.2014 godz. 20:54
Panie jacek.
Z całym szacunkiem dla pańskiego gniewu, pragnę panu przypomnieć niedawną audycję “W środku dnia”,
poświęconą komunikacji miejskiej.
Wielu słuchaczy mówiło i skarżyło się na cuchnących polskich bezdomnych, których smród zmuszał wielu jadących do ucieczki.
Sprawa jest prosta.
Nie ważne czy to rumuński, niemiecki, cygański czy polski nierób i brudas.
Wszyscy cuchną podobnie i równie odrażająco.
I każdy naród panie jacek ma takich "przedstawicieli".
Dlatego uważam, że to hetmanowe generalizowanie jest odrażające i niestety bardzo katolickie.
A poza tym godna potępienia (i typowo polska) jest postawa właściciela.
Jeśli ktoś obcy włazi na moją własność, to należy reagować natychmiast, a nie pozwalać mu się zadomowić i po czasie robić wielkie larum.
jacek 14.04.2014 godz. 23:34
no i dziś z ust obrończyni cyganów. Oj przepraszam napiszę z dużej litery CYGANÓW! -dowiedziałem się że należę do społeczeństwa rasistowskiego po raz kolejny.
CYGANÓW trzeba i wręcz należy lubić, należy im pomagać, intergrować się z nimi. Można by tak zamieszkać razem z nimi na Krautofera, albo zabrać ich do dmomu, otoczyć opieką by im najmniejszy włosek z głowki nie spadł. troszczyć się , za nich załatwiać wszystko no i wiedzę do łaba im nakłaść łyżką, by choć umieli sie podpisać. No i trzeba by im sprzątać niczym królom, bo ono rasa wyższa i sprzątać nie potrafi.
A to że to rsa wyższa to fakt, bo kilka miesięcy temu, wypasiony Cygan siedział w samochodzie na krzyżówce, a kobietyu latały z kartkami w ręce i małymi dziećmi i prosiły o pomoć dobrych ludzi. Ja dobry zbytnio nie jestem i chciałem tewj która przyszła dać miotłę, by zamiotła mi kawałek chodnika na mojej posesji i pokazałem jej papierową dychę. Ona, królowa Cygańska splunęła i poszła. Honorowa jak jasna cho..ra. Przyszła po kasiorę, a do pracy są Polacy.
No i jak pamietam lata sześdziesiąte, te tabory Cygańskie. Ach cóż tam była za kultura. Pch jak pięknie kradli kury, zboże ze stodoły. Och jak pieknie opluła moja babcię bo w koncu wypchła ją z domu, nachalnie się pchającą.
A kiedyś, w latach osiemdziesiątych mieszkałem w Swarzędzu. Tam też spotykałem bardzo ukulturalnionych Cyganów. Och jak pięknie pachnieli. W upalny dzien te wonie zwalały z nóg i trzeba było przechodzić na drugą stronę chodnika. Och jak pięknie się wyrażali i jak taktownie. Lepiej tej kultury tu przytaczał nie będę.
W czechach i na Słowacji Cyganów przeganiają nie wiedzieć dlaczego, bo przecież toż to sama kutura. Oczywiście Cygańska kultura. A jak pięknie tańczą i spiwają. sama Kawecka mogła by sięuczyć od nich wokalu. Kulka też mógłby wpaść do nich na naukę gry. No i ten taniec. jaki piękny. Baleriny przy nich siadają.
No iżeby mi tu nikt nie zarzucił braku szacunku do mniejszosci narodowych, znajdujących się na terytorium RP. bo pisałem nazwy z DUZEJ LTERY!
I jeszcze cosik! - do obrończyni Cyganów na krautofera. Niech Pani zabierze te rodziny do swojej chałupy i da przykład tym samym , zacofanemu społeczeństwu do którego ja tez należę, przykład tolerancji, i umiejętności wspólistnieia wielonarodowego. To taki komunistyczny slogan, którym się Pani posługiwała.
Bo naprawiać Swiat należy zawsze zacząć od samego siebie.
Tadek 14.04.2014 godz. 22:27
Panie Hetman Żółkiewski.
Swego czasu p.Rychu opisał ocenę Polaków przez jego niemieckiego przyjaciela.
Wg. rychowego niemieckiego przyjaciela, Polacy to złodzieje.
Oburzeniu Prawdziwych Polaków, jak pamiętam, nie było końca.
Czepiłem się p.hetmana, bo jest on gorliwym przedstawicielem Religii Miłości (znowu to RM), a pała nienawiścią do innych ludzi.
Przypomnę obu panom, że istnieje zespół ROMA uwielbiany na całym świecie.
Muzycy cygańscy są fenomenalni!
Od dziecka wmawiano mi, że najlepsze PATELNIE ROBIĄ Cyganie!
W Pleszewie mistrzami tzw.bielenia kotłów (nie wiem co to znaczy, ale wierzę) TAKŻE byli Cyganie.
Nie wiem jak teraz.
A tu taki, za przeproszeniem, "katolik" generalizuje i nazywa zdolnych, muzykalnych i pracowitych ludzi złodziejami
i oszustami.
wlasciciele 14.04.2014 godz. 09:55
odpowiedz do art. p. GULCZYŃSKIEJ : "no bo ile trzeba tlumaczyc przepisy.Zeby je zrozumiec na pewno wystarczy dobra wola." - Czy " WY" tego nie rozumiecie ,ze Romowie z prywatnej działki na Krauthofera muszą się wyniesć ! Podżegnując ich do nieopuszczania tej działki - " WY" - łamiecie prawo i utrudniacie Romom ich działanie , - bo startują w roszczeniach - jako przestępcy łamiący prawo
rabin sokołowski 11.04.2014 godz. 17:53
czas na kibuce w polsce tam każdy się przyda praca na roli uszlachetnia
własciciele 09.04.2014 godz. 09:11
po to Panie WUJKU blokowales wyjscie Romów z Działki i rozpoczęcie prac rozbiórkowych " SAD "PANU SIE MARZY panie wujku ......
własciciele 09.04.2014 godz. 09:02
Panie WUJKU dla "wujka " i jego interesów _______ z PEWNOSCIĄ !!!!!!!!!!!!
wujek dobra rada 09.04.2014 godz. 08:51
Państwo Właściciele! Zamiast walić w klawiaturę i umieszczać post za postem na stronie radia Merkury może lepiej zająć się pisaniem wniosku o eksmisję niechcianych lokatorów? Będzie to zapewne lepiej spożytkowany czas.
wlasciciele 09.04.2014 godz. 08:46
a póki co" świetujemy" dewastacje miejsca na ktorym zaistnieli Romowie
własciciele 09.04.2014 godz. 08:40
..a póki co świetujemy *8 kwietnia DZIEN ROMÓW zajmujących bezumownie prywatne działki przy pomocy ORGANIZACJI ICH WSPIERAJACYCH"
Hetman Żółkiewski 08.04.2014 godz. 13:11
Z uwagi na imigrantów może to my winniśmy się uczyć języka imigrantów itp. Podsyłam artykuł
http://wolnemedia.net/spoleczenstwo/szwecja-stanie-sie-krajem-trzeciego-swiata/
własciciele 08.04.2014 godz. 10:49
konkluzja Pani Łankiewicz - że - Sądowa eksmisja- to JEDYNE wyjście z tej sytuacji - to kolejne KLAMSTWO- tej PANI- przypominam po raz któryś , ROMOWIE SAMI POSTANOWILI WYJSC , bez przymusu , oni rozumieją cała sytuacje ,,,,,,,,,,,,a PANI PANI ŁANKIEWICZ ????????
włascicile 08.04.2014 godz. 10:31
a póki co Romowie budują kolejne domki slamsowe na działce własccicieli na ul.KRAUTHOFERA 55a . Mogliby to samo zrobib obok na polach , ale nie w domku na działce moga być dzieci i tam jest dobrze -według "organizacji" -. Pięc metrow dalej byloby - żle - "dwumiesięcznego" !!!!!!!! .Wtedy wedlug organizacji odebrano by im dzieci ???!!!???. Zdązaja do tego aby wybudowac 'WIOSKE CYGAŃSKĄ" pełną smrodu i brudu , którego doświadczylam beda tam w środku ubieglego lata (wtedy też deklarowali sie wyjsc na apel wszystkich współwlascicieli) TO JEST WIZJA SYTUACJI DO KTOREJ ZDAZA PANI ŁĄKIEWICZ
wlasciciele 08.04.2014 godz. 10:17
1.) listopad2013 - na wniosek Straży Miejskiej(powiadomienia przez sąsiadow nekanych przez Romow)pismo do Nadzoru Inspektoratu budowlanego. 2.) styczen - zgłoszenie rozbiórki do Wydział ..URBANISTYKI 3.)nakaz Insp. Nadzoru Budowl. o NATYCHMIASTOWYM WYLACZENIU budynku z uzywalnosci 4.)luty2014 poinformowanie ROMÓW - poprzez p. ŁANKIEWICZ o pracach budowlanych i jej obietnica ze Romowie napewno wyjdą 5.) PRZYJAZD do POznania aby wyburzyc budynek i oczyscic teren (wycena 17 tys., w tym wiekszosc wydatku to ŚMIECI -cena jednego wiekszego konteneru 1,5 tys. zlotych (a tych kontenerow sądze , że bedzie duuuuużo .6.) lustacja terenu i przygotoawnie do pracy nastepnego dnia , ROZMOWA dluga z Romami i ich deklaracja o wyjsciu z działki 7.) BLOKADA p ŁANKIWICZ przy pomocy Anarchistow i zaproszonego TŁUMKU 8.) WYMUSZANIE na włascicielach przez Panią ŁANKIEWICZ aby sprawę podali do SĄDU o eksmisję , chcac w ten sposób załatwić lokale zastępcze dla Romow .9.) NIE ZGADZAMY sie , aby nas ciagać 3 lata po Rozprawach Sadowych , bo to tyle moze trwać -do finalu prawdziwej eksmisji !!!. DWÓCH wlascicieli to wiekowe osoby ponad 80 lat . osoba z Gdyni 84 lata !!!????? ---PANI MARIO ŁANKIEWICZ gdzie pani serce (zgubila je pani w mediach ??????) Gdzie pani oczy ?????
WLASCICIELE 08.04.2014 godz. 09:41
ORGANIZACJE NIE WIDZĄ , MECHANIŻMU KONSUMPCJI :BABCIE ZNOSZĄ RZECZY (SA TAAAAKIE OFIARNE) A TE RZECZY W NADMIARZE PORZUCONE SĄ NA WYSYPISKU ,-DOOKOŁA DOMU---(ORGANIZACJE TEGO NIE WIDZĄ,); PETY KTÓRE SIE PRZYNOSI TEŻ TRZEBA WYNIESC(TEGO ORGANIZACJE NIE WIDZA) jAK SIE JE- ORGANIZM MUSI TO WYDALIC (TOY)(ORGANIZACJE SIE NA TO ZGADZAJĄ ,ŻE ROMOWIE PRZYSLOWIOWO WSZYSTKO DOOKOŁA "STEMPLUJA"ODCHODAMI (TEGO ORGANIZACJE NIE WIDZĄ) nie widzą i nie mają czasu .......a na spacer medialny MAJĄ CZAS
wlascciciele 08.04.2014 godz. 09:25
Romowie powiedzieli :"rozumiemy was , kiedy chcecie abysmy wyszli " (rozmawa 31.03.2014). Ustalilismy srode tj. 2 .04.2014.TYMCZASEM .......... we wtorek dzien wejscia włascicieli 1.04.2014 anarchisci itd . dziecmi i kobietami zablokowali zrywajac nasze tablice o niebezbpieczenstwie pobytu w budynku. ORGANIZACJE i cały tłumek mieli "gdzieś "informacje , że budynek musi być wyłączony.Mają gdzieś wiedze o tym ze 2miesieczne dziecko , ktorym tak bardzo walczą i forsuja ,mieszka razem ze szczurami w śmieciach(sąsiedzi zreszta tez)Organizacje smieci mają gdzieś. !!! Organizacje mają specjalne oczy takie ,które takich rzeczy jak- ogromne wysypisko śmieci W WIĘKSZOSCI JESZCZE POKRYTE DYWANAMI POD KTÓRYMI KRĄŻA SZCZURY PO PROSTU ....nie widzą....
wlasciciele 08.04.2014 godz. 09:03
nienawidze KŁAMSTWA - Pani łankiewicz ! pani "DOBRA" wola i pani zaangazowanie już mnie nie przekonywuje. KROKI -pomocy nie zostały załatwione przez pania i WIESZA sie pani na NAS.Jesli ma pani naprawde dobrą wole - to coś pania chyba ZASLEPIA , - przypominam Romowie sami zdeklarowali sie wyjsc-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlasciciele 08.04.2014 godz. 08:51
jeśli potrzebuje PANI Łankiewicz do swojej zabawy- SĄDU - ( i dwoch lat "parcia na ekran- to tak teraz młodziez nazywa) niech wykorzysta swoich znajomych , albo swoje lokale o których wspominają komentarze.Niech się pani odczepi od tej dzialki i da spokoj wlascicielom i sąsiadom tej działki.PRZYPOMINAM ROMOWIE POSTANOWILI WYJSC !!! - to PANI , PANI ŁANKIEWICZ wstrzymala ich wyjscie
i MY WASCICIELE czekamy kiedy sie pani ŁANKIEWICZ do tego przyzna przed MEDIAMI -CZAS na spowiedz - Swieta Wielkanocne !!!!!!!!!!
własciciele 08.04.2014 godz. 08:34
zaczynam czuc obrzydzenie do działania p. Łankiewicz.PYTAM -dlaczego zablokowala pani wyjście Romow na ktore sie sami zdecydowali po rozmowie z włascicielami. Na 1. 04. 2014 załatwiła pani SOBIE i tylko sobie i do realizacji swojej prywatnej idei (ochroniarzy - .,kpiacych Anarchistów , babcie itd , poprostu jazgoczący tłumek)aby nie pozwolili powiesic tablicy ostrzegającej na budynku, ktory bezumownie zajmuja Romowie wspierani przez pania Lankiewicz.A był to nakaz Urzadu Inspektoratu Budowlanego.
Hetman Żółkiewski 08.04.2014 godz. 07:42
Panie Tadek - czy u pana wszystko sprowadza się wyłącznie do religii? Czy nie ma pan nic ciekawszego do powiedzenia pod artykułem?
Odnośnie rodzinki Romów, mogę powiedzieć że sami sobie zgotowali taki los. Prawda jest taki, że jeżeli sami nie są wstanie o siebie zadbać to nikt o nich nie zadba. Dzięki układowi z Schengen, mamy to co mamy. Nielegalnych imigrantów, którzy podróżują sobie po Europie i osiedlają się w miejscach do tego nie przeznaczonych. Gdyby nie kontrola urzędników - to do tej pory byśmy o niech nie usłyszeli. W ciągu dwóch lat nie załatwili pobytu to śmiem twierdzić, że przez następne 20 lata sytuacja by się nie zmieniła. A po tak długim czasie - brak edukacji dla dzieci - to nie będzie z takiego obywatela pożytku nie wspominając o braku asymilacji kulturalnej.
Tadek 07.04.2014 godz. 22:11
Bardzo lubię, te pełne katolickiej miłości, komentarze p.hetmana.
Są bardzo budujące.
hetman 07.04.2014 godz. 21:57
Nie mówi się romów,mówi się cyganów. To jest mój kraj i mam prawo wywalić za drzwi każdego niechcianego goscia.szcególnie gdy jest złodziejem lub oszustem.
cz'ytacz 07.04.2014 godz. 20:59
Gdy widzę ten wszechobecny STRACH W OCZACH SŁUŻB PORZĄDKOWYCH
,BEZRADNOŚĆ RAJCÓW I URZĘDNIKÓW ... to STRACH POMYŚLEĆ
jak kilku RAKITIERÓW BĘDZIE TRZĘSŁO CAŁĄ OKOLICĄ .
A tłumaczonko wszystkich odpowiedzialnych będzie szlachetnie rozbrajające
które będzie mówić o DOBRU,TROSCE ,SOLIDARNOŚCI i HUMANITARYŻMIE
które to formy będą realizowane poprzez przydział mieszkań z stanartem
europejskim i cały szereg świadczeń o unijnym poziomie ... .
No cóż ,czasami wystarczy trochę nastraszyć i jest fajnie ... .
07.04.2014 godz. 20:39
Do Jasia- Ł. zapewne. Urzędniczka nie ma obowiązku wiedzieć, kto mieszka w Poznaniu legalnie i nielegalnie póki sprawa nie przybierze rozmiarów. W latach 90- tych Romowie rumuńscy byli problemem w Poznaniu. Teraz są obywatelami EU. Oczywiście, ich nieprzystawalność nie pomaga im. Nieporozumieniem jest zajęcie prywatnej działki. Marysiu (Łankiewicz)- prywatnie masz 2 mieszkania i całkiem spory dom. Może do Ciebie wejdą? Dopiero teraz ruszyła pomoc i akcja. Brakuje w tym wszystkim organizacji romskich z Polski i Poznania. Dzisiaj byłam u Romów na działce, bo mieszkam w pobliżu. Jedna z kobiet jest chora. Nie znam możliwości pomocy im, koalicji, itp. Czy, Marysiu, mamy obowiązek utrzymywać ich, skoro same organizacje romskie nic w ich sprawie nie zrobiły. Mogły powołać spółdzielnię socjalną- romską. Mogli pomagać im w inny sposób. Środki na inkluzję Romów mają.
Poznaniaczka 07.04.2014 godz. 19:03
Zostało udowodnione za Polacy w Anglii wkładają do budżetu UK około 35% więcej niż pobierają wsparcia w formie różnych benefitów, które – UWAGA- im się należą (przedstawiają odpowiednie dokumenty). Proszę mi teraz przedstawić dane ile do budżetu Polski wkładają Romowie, którzy są zarejestrowani?

Gdyby chciała ta ta cala Lankiewicz pomoc to zorganizowałaby fotografa, który by nawet poszedł do miejsca zamieszkania tych Romów, porobił zdjęcia paszportowe, jakie pewnie są potrzebne do tych formularzy, pani ze swoja grupa Aktywistów przyniosłaby kopie wniosków i pomogła je wypełnić. Następnie wystarczyłoby ustalić z urzędnikami dzień, w którym przyprowadzi cala te grupę migrantów do urzędu dla potwierdzenia. Urzędniczka z innego wywiadu sama mówiła ze formularze nie są wcale trudne, ale Romom nie chce się stawić w urzędzie i to jest niestety fakt.

I proszę mi powiedzieć skąd urząd Polski wspierający te grupę ma wiedzieć czy dana osoba nie uciekała przed Rumuńskim wymiarem sprawiedliwości albo czy nie są ścigani jakimś listem gończym? Polak czy ktokolwiek inny przeprowadzając się do innego kraju wyraża dobrowolna dobra wole rejestrując się zaraz po przyjeździe pokazując w ten sposób ze nie ma nic do ukrycia i ze zamierza jakoś poukładać sobie życie w danym państwie.

Jestem pewna ze wielu ludzi współczuje tym Romom tułaczki, ale cala ta wasza grupa adoracji zrzuca konsekwencje ich przykrej egzystencji w obcym kraju na prywatnych właścicieli, którzy chcą zarządzać swoja własnością. Jak państwo by się czuli gdyby któreś nocy obcy ludzie osiedlili się w tylnej części waszego ogrodu rujnując to i przeważając sobie te powierzchnie? Na zdjęciach widać jak niszczą tabliczkę powieszona przez właściciela i nie zrobiliście nic. Wydalacie okrzyki o dyskryminacji i agresji wobec tych ludzi, a pozwalacie na czysty wandalizm w stosunku to czyjejś własności na waszych oczach zdzierajac tablice!

OSOBY PRYWATNE maja prawo do zarzadzania swoja własnością, a z tego, co wyczytałam biuro nadzoru budowlanego nakazało rozbiórkę tego domu. To wy stawiacie właścicieli w pozycji gdzie lamia prawo, bo nie mogą wypełnić tego polecenia. Jeśli chcecie się droczyć z urzędem to przenieście ich do budynku urzędu miejskiego i dajcie zwykłym osobom prywatnym żyć, bo dlaczego mieliby brać odpowiedzialność za grupę osób, za która wy się wstawiacie?

I ostatnie - Proszę mi wytłumaczyć jak zostało poczęte to 3-miesieczne dziecko w takich warunkach, przy tylu osobach zasiedlająca taka mała przestrzeń?!

Niestety państwo nie pomagacie a podjudzacie tych biednych ludzi, bo jeśli chcecie pomoc, jako osoby prywatne to dawno już byście to zrobili. Utrudniacie życie właścicieli działki, którzy i tak wydają się cierpliwi i oczekujecie nagle, ze urząd miasta wyda mieszkania osobom nielegalnie tu przebywającym, podczas gdy zarejestrowany Polak płacący podatki czeka na swoje lokum latami.

Drodzy państwo, jeśli chcecie pomoc to popieram osoby wypowiadających się na forach by państwo świecili przykładem i przygarnęli każdy po paru Romów pod swój dach daj przykład dobrej woli I bezinteresownej pomocy czekając na rozwój sytuacji w sposób NIEDYSKRYMINUJACY POLAKOW I ICH PRAWO DO WLASNOSCI. Proszę mi wierzyć, ze więcej tym zdziałacie niż zdzieraniem tabliczek, wystawianiem się do każdego wywiadu w telewizji i atakowaniem zwykłych urzędników, którzy nie potrafią dokonać cudu bez wysiłku osób, którzy powinno na tym zależeć.
ewa 07.04.2014 godz. 15:54
Pani Mario Łankiewicz, co Pani nam robi ??????? (własciciele działki ) nie mamy siły na SĄDY - a za wszelką cene chcecie sie "wozić " na nas aby cos wywalczyć . Przyjmijcie ich do SIEBIE ( od czego WY obrońcy sie odsuwacie ). Wolicie ,aby wszelkie instytucje nas nękały i abyśmy- my - wywalczyli dla Romow lokale zastępcze. Póki co -sztańska karuzela (zgloszenie do Policji kolejnych pobudowanych domków dla Romów na dzialce, Policja do Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, Nadzór do nas o rozbiorke budynkow , WY przyprowadzicie ANARCHISTOW, blokada rozbiórki ,..i wszystko od początku a najsmieszniejsze jest to ,że ROMOWIE sami chcieli wyjśc ,bo rozumieją naszą sytuacje , a WY OBROŃCY POLACY , n i e .
maja 07.04.2014 godz. 15:49
hetman
I Ty słuchasz codziennie od świtu do nocy
radyjka o czerwonej przeszłości ???
I jeszcze komentujesz , też od świtu do świętej nocy ???
To tak jakbym ja od rana do nocy słuchała radia Maryja i psioczyła
że tak ładnie mówią o klechach i stale żebrzą na obce państwo i na kolejny kościół .
Wstydź się hetmanku
Może czas się przerzucić z czerwonej fali na czarną ?
.
cz'ytacz 07.04.2014 godz. 15:27
To że Rosjanin się czepia o AFRYKAŃSKI POMÓR ŚWIŃ ,to jest usprawiedliwione
Gdyż wobec takich założeń iż zkondś przywędrowali i coś przywlekli,a nikt
o niczym nie wiedział ... .
No cóż ,Historia Poznania nacechowana jest pomorami ,po których
zniknęły całe wsie ... .Skorzystali na tym Bambrzy gdyż oni zanim przyjechali
do Polski to zostali zaszczepieni i zostali przez to Obywatelami Polskimi

Pozdro ...dla Bambrów z Łazarza !
Jasiu 07.04.2014 godz. 15:22
Pani urzędniczka czyta pewnie tylko prasę o modzie. Wygląda, że nie nadaje się na zajmowane stanowisko. Pewnie nie wie gdzie szukać wiedzy na temat obcokrajowców. Wojewoda do komendanta Policji tylko na imieniny a o problemach, które są wokół nie rozmawiają, więc skąd pani ma wiedzieć
hetman 07.04.2014 godz. 14:59
Nie wiem,czy wiesz ,ale pracujesz w radyjku o czerwonej przeszłości, także twoja żenująca cenzura moich wpisów nie dziwi. Szkoda,że nie masz jaj synku by podyskutowac wprost...
hmmm 07.04.2014 godz. 14:05
Gdzie obowiązek szkolny ? Bez dokumentów nooo sorry albo ambasada albo ciupa
babcia131 07.04.2014 godz. 14:02
Bez dokumentów, bez środków , bez znajomości języka - wiadomo że są z Rumunii, ale "walic głupa "jest wygodnie. Zapakować do CAS-y i wywieżć w cholerę .A jak tak się ktoś martwi i powołuje się na prawo Unii, zezwalające na przemieszczanie się w ramach tejże- to zostawić , ale wysterelizować