NA ANTENIE: BANG BANG (MY BABY SHOT ME DOWN)/CHER (+Jon Bon Jovi, Richie Sambora)
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Luboń nie chce być dzielnicą Poznania

Publikacja: 12.03.2015 g.15:50  Aktualizacja: 26.10.2015 g.12:32
Poznań
Podpoznański Luboń nie chce połączyć się z Poznaniem. Władze miasta oficjalnie odpowiedziały dziś na propozycję prezydenta Jacka Jaśkowiaka. Nie widzą korzyści z połączenia ze stolicą regionu.
lubon mowi nie2 - Adam Michalkiewicz
/ Fot. Adam Michalkiewicz

Prezydent Jaśkowiak zachęcając do integracji mówił nawet o możliwości budowy linii tramwajowej do Lubonia. Burmistrz Małgorzaty Machalskiej to jednak nie przekonuje. - Tramwaj byłby korzystny, gdyby łączył centrum Lubonia z Poznaniem. Ale to oznacza, że linia tramwajowa musiałaby przekroczyć linię autostrady. Z tego co wiadomo wszystkie analizy przedłużenia linii tramwajowej kończyły się na autostradzie, bo ze względu na konieczność budowy wiaduktu nad autostradą, taka inwestycja stawała się nieopłacalna - mówi.

- Inżynier zawsze znajdzie rozwiązanie - tak o tramwaju do Lubonia mówi prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak. Podkreśla jednak, że nie chce narzucać Luboniowi połączania tramwajowego. Prezydent Poznania tłumaczy, że jest "zewnętrzna premia", którą można dostać za połączenie z Luboniem.

Władze Lubonia nie mają jednak pewności czy pieniądze z premii integracyjnej zostaną zainwestowane na ich terenie. Podkreślają, że o propozycji prezydenta Poznania dowiedzieli się z mediów. Wspominają o dodatkowych kosztach jakie musieliby podnieść mieszkańcy - chodzi m.in. o wymianę dokumentów i wyższe podatki.

Jacek Jaśkowiak chce zagwarantować, że ponad 200 milionów z premii poszłoby na inwestycje na terenie Lubonia. Z pomysłu połączenia i stworzenia większego Poznania prezydent rezygnować nie zamierza.

Władze Lubonia cieszą się, że rozpoczęła się dyskusja na ten temat. Podkreślają również, że chcą współpracować z Poznaniem, między innymi w sprawie komunikacji publicznej. O ewentualnym połączeniu i tak musieliby zdecydować mieszkańcy w referendum. Droga do tego jest długa i bardzo wyboista, ale dyskusje będą się toczyć.

http://radiopoznan.fm/n/
KOMENTARZE 20
były poznaniak 27.06.2015 godz. 14:43
Na Śląsku Katowice , Chorzów, Zabrze itd sąsiadują ze sobą i jakoś nikt nie wymyśla bzdur w postaci łączenia ich w jedno miasto Katowice. Tylko pomysł z metropolią ma sens. Reszta gadania i bajdurzenia rowerzysty Jaśkowiaka to kolejna ściema i dowód na to ,że ten facet to kolejna pomyłka w jego wyborze na ten urząd. Jak chce się rządzić to trzeba mieć pomysły a nie wizje szamana .
Krzysiek 20.03.2015 godz. 20:08
Wiem, że lubończyczycy to też polacy i myślenie nie idzie im w parze, ale może zróbcie raz wyjąek i pomyślcie lub też nie, ale zagłosujcie na TAK! W końcu może poprawią ten syf luboński bo już patrzeć nie mogę!
szuri lub 15.03.2015 godz. 13:14
TAK PRZYŁĄCZCIE LUBOŃ DO POZNANIA . Tylko później nie płaczcie ze prąd, wode, ścieki , gaz i podatki będziecie płacić średnio o 35% większe , Dalej telefony do góry , wymiana dowoów i praw jazdy oczywiście na koszt podatnika ( same korzyści ) jak słyszę o zastrzykach finansowych to robi mi się nie dobrze ( 200 mln zł dla zwykłego śmiertalnika to ogromne pieniądze ale dla miasta to pikuś moze starczy na krótki kawałek drogi ). Co do tramwaju to moim zdanien jest duzy problem ponieważ wykup gruntów i organicacja takiej inwestycji jest prawie nie możliwa ze względu na brak odpowiednich ludzi do tego ( przykład jakiejkolwiek inwestycji w poznaniu ) Rada miasta poznania nie chce puścić głupich dwóch autobusów (71 i 76 ) konczych bieg na jakichś dziwnych klinach czy innych wyssanych z palca miejscach zamiast robić kółko wjeżdżając w luboń i kasując pieniądze za bilety żenada !!! Luboń nie potrafi zarobić pieniędzy jako gmina a jak poznań wchłonie go jako dzielnicę wcale nie będzie miał pieniędzy ponieważ pójdą one do miasta gdie jest masa pysków które juz ostżą sobie na nie zęby, władze miasta poznania walczą tym o ten tak zwany zastrzyk finansowy który dziwnym trafem rozpłynie sie . opłaty za korzystanie z infrastruktury poznania ośle a do domu po pracy w poznaniu lecisz w powietrzu i nie korzystasz z drogi ( rozumiem ) . Większość gmin podpoznańskich jest samo wystarczalna i nie potrzebują takich rozwiązań zresztą sami mieszkańcy mają prawo do wyboru jakie rozwiązanie jest dla nich korzystne . Prezydent Jaszkowiak niech zajmie się promocja Poznania i zakończeniem zaległych spraw po ściemniaczu Grobelnym . Kolejny gość który proponujac jakieś dziwne rozwiązania mydli ludziom oczy żeby nie robili hałasu o wiekszość nie dokończonych spraw ktoś kto sie interesuje takimi zagadnieniami doskonale wie jakie korzyści miało by Poznań z przyłączenia ościennych gmin .
Geralt 14.03.2015 godz. 01:27
Wedlug mnie lubon powinien zostac wcielony do poznania, chociazby dla korzysci finansowych.
pablowiec 13.03.2015 godz. 11:22
Dlaczego? Ano dlatego że rodzeni poznaniacy w większości już dawno zamieszkali w gminach ościennych. GUS jest nieubłagany i za 1-2 lata w Poznaiu będzie poniżej 0,5 mln mieszkańców, tego trendu się nie da odwrócić.
Cała rzesza takich ludzi coddziennie dojeżdża do pracy w Poznaniu i w ten sposób buduje wartość tego miasta.
Pan prezydent nie może zrozumieć że dla poznaniaków najważniejsze są drogi dojazdowe do miasta i nowa obwodnica.
jul 13.03.2015 godz. 10:06
Wobec tego należy nałożyć na Luboń i inne oporne gminy opłaty za korzystanie z infrastruktury Poznania, bo dlaczego my poznaniacy mamy sprzątać po nich, dotować usługi kulturalne i społeczne obcym gminom.
cz'ytacz 13.03.2015 godz. 08:56
Od dawna zadaję sobie pytanie zasadnicze ,gdzie Poznaʼn się zaczyna a gdzie koʼnczy?
Zwłasza jadąc w od Mosiny i Puszczykowa w stronę Centrum Poznania niezbyt orientuje
się w wyrażnym rozgraniczeniu poszczególnych Dzielnic aż po same Centrum
gdyż tereny zielone zwane potocznie Działkami i Ogródkami ,nie wprawiają
w Wielkomiejski Zachwyt z kamienicami i drapaczami chmur .
Ogólnie wprawia to w błogi nastrój stanu prawdziwej wolności w której
można POZVolić sobie na wybór by się odstresować po wielkomiejskim
zgiełku i STRESIE JAKI TOWARZYSZY ludziom ze WSI ,wsi,wsi,wsi.
Cokolwiek jak ktoś ma manię wyższości i zgiełk ciasnota mur ,kaniony,
i rynsztoki wprawiają go w zachwyt ,to niech się cieszy i wyraża swoje
POZ-ytywy na te dogodności .
Jakby co stworzono już podwaliny do jasnej wizji zobrazowanej na wjeżdżaniu
TRAMWAJU tj miejskiego transportu szynowego na Dworzec Szynowy zwany Kolejowym.
Co sprawiło ogromne pragninie by kolejka na prąd wjeżdżała jeszcze tam
i tam ,i jeszcze taam .
Takie nieodparte pragnienia nie są czymś ZDROŻNYM ,gdyż JA jako badacz
też z wielką radością kilka razy przejeżdżałem pod mostkiem
na trasie wąskotorówki w PNT lub przyglądam się Stacji Kolejowej
w PGO z której tory kolejowe wiedły do kolejnego miasteczka w PGO
a w obu przypadkach mały parowóz podjeżdżał tam gdzie duży parowóz
zwykle zawsze na stacji staje ...
t. 12.03.2015 godz. 23:09
Ja mieszkam pod Śmiglem, może nas przyłączycie?
Tramwaj 12.03.2015 godz. 22:02
Łączenie gmin, to przez 5 lat większe wpływy z podatku PIT (większy procent z tego podatku zostaje w gminach).
A p. Jaśkowiak sobie wyliczył, że przez 5 lat z tego tytułu uzyska większe ponad 400 mln zł... i ta wartość odpowiada wartości inwestycji tramwaju na Naramowice (obecnie ok. 350mln zł).

Tak więc włączenie Lubonia do Poznania, do szansa na tramwaj do Naramowic.A Luboń może zyska, że autobus 71 będzie kończył swoją trasę np. koło PAJO.
zenek 12.03.2015 godz. 21:51
Jakby Putin byl prezydentem Poznania to znalazłby rozwiązanie,W Luboniu pojawiły by się zielone ludziki.
libero 12.03.2015 godz. 20:41
Poznań od Morza do Morza !!!!
Krasnal 12.03.2015 godz. 20:14
Niech Pan prezydent najpierw spowoduje aby linie autobusowe 71 i 76 wjeżdżały do Lubonia. a nie kończyły trasę na Klinie na Dębcu.
leftt 12.03.2015 godz. 20:13
Dlaczego tylko Mosina? Środa do Poznania!
von Nogaj 12.03.2015 godz. 17:50
Płaćcie bambry na nas.
Mosiniak 12.03.2015 godz. 17:16
Jakie konsultacje? Decyzja jest potrzebna .Przeprowadzić referendum .Wadze samorządowe na szczeblu Lubonia.Puszczykowa Mosiny to walka o stołki .Nie maja żadnej wyobrażni miejscowości sa sypialniami Poznania .
Poznań zapewnia podstawowe potrzeby społeczeństwa tych miejscowości.Praca,szkoły szpitale i wode.
Agituje za referendum. Mosina do Poznania. !!!!
leftt 12.03.2015 godz. 16:39
Bardzo podoba mi się sposób prowadzenia konsultacji społecznych przez prezydenta Jaśkowiaka. Jedzie sobie Jaśkowiak rowerem do pracy i o ile nie wpadnie na ciężarówkę, to coś wymyśla i potem rzuca to do mediów. No i zaczyna się publiczna debata.
A z tramwajem rzeczywiście jest jedno pytanie: do autostrady czy za? Bo pętla przed autostradą nie ma sensu.
NcL 12.03.2015 godz. 14:52
Niech Burmistrz Tomaszyk powie lepiej kiedy Wschodnia będzie - oświetlenie obiecywał do końca 2014 roku i co? I nic?
hgrock 12.03.2015 godz. 14:33
Brak gworancji na szczeblu ministerialnym dla miasta Lubonia. Dziś podpiszemy umowę i będziemy się cieszyć a jutro Rada Miasta Poznania zmieni ustawę i co? Figa...:(
maaap 12.03.2015 godz. 14:30
Urzędnicy trzęsą portkami przed utratą stołków, a prawda jest taka że Luboń ledwo zipie. Nie ma kasy na nic - na budowę ulicy Wschodniej, Jana Pawła II, o budowie szkół nie wspominając. Kwota 200 mln zł na inwestycja byłaby niezwykłym zastrzykiem finansowym, ale tak to jest jak włodarze myślą o sobie.
j-s. 12.03.2015 godz. 13:56
Mówicie za siebie, ja chcę przyłączenia i widzę prawie same korzyści!