NA ANTENIE: DZIEWCZYNY BADZCIE DLA NAS DOBRE NA/WOJCIECH MLYNARSKI
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Nowe buspasy w Poznaniu

Publikacja: 29.11.2015 g.14:38  Aktualizacja: 30.11.2015 g.16:31 Adam Michalkiewicz
Poznań
Dzięki nim autobusy mają jeździć szybciej i nie stać w korkach.
Buspas na ul. Bukowskiej - ZDM Poznań
/ Fot. (ZDM Poznań)

Zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski mówi, że trwają prace projektowe w sprawie powstania buspasa na ulicach Kościelnej i Nad Wierzbakiem. Z kolei na Garbarach buspas ma powstać na odcinku od Kazimierza Wielkiego do Królowej Jadwigi. W tym miejscu będzie też wspólny przystanek autobusowo-tramwajowy.

Władze Poznania zastanawiają się także czy tworzyć buspasy na dwupasmowych ulicach takich jak Aleje Niepodległości. Wiceprezydent Wudarski chwali się, że w ostatnich tygodniach powstała śluza ułatwiająca przejazd autobusom przez skrzyżowanie Solna/Niepodległości.

Adam Michalkiewicz/int

http://radiopoznan.fm/n/h3Z6Fn
KOMENTARZE 4
zbl 29.11.2015 godz. 16:37
O buspasie na Kościelnej i Nad Wierzbakiem czytam od kwartału. Na razie nie widać żadnych prac, chyba, że będzie to zrobione na odpieprz, czyli bez dodatkowych śluz świetlnych przed tunelem. Za to projekt skrzyżowania Niepodległości Solna powstał za poprzedniej kadencji i został zrealizowany został siłą rozpędu. Ale cóż zawsze będąc w opozycji łatwiej rzucać hasła niż realizuje się je będąc w (za)rządzie.
Ekspert 28.11.2015 godz. 20:14
Buspasy tak ale nigdy kosztem obecnych pasów, którym brakuje wydajności. Dróg z trzema pasami dla każdego z kierunków na razie w mieście nie ma.
Poznański kierowca 28.11.2015 godz. 10:18
Szkoda że nikt nie monitoruje jak działa ten system. Eszyscy twierdzą że coś ułatwia albo daje preferencje. Natomiast skrzyziwania Hetmańska -Kasprzaka-Głogowska ti istny armagedon w szczycie a poza też są zatory. Wcześniej było tak że dla Hetmańskiej przy Kasprzaka zapalało się czerwone a po ok 5 sekczerwone dla Hetmańskiej przy Głogowskiej. Powodowało to to że skręcający z Kasprzaka w Hetmańską w kierunku Rataj mogli swobodnie sie mieścić w ten ok 100 metrowy odcinek. Teraz jest odwrotnie i nie sposób przejechać na wprost Kasprzaka w kierunku Matejki bo jeden czy dwa samochody skutecznie blokuja skrzyżowanie. Zadziwaia fakt że Panowie z drogówki stoja w tych korkach grzecznie i nie widzą rozwiazania. Drugi problem to przystanek MPK aytobusowy w kierunku Ratajskutecznie blokujący ruch na Hemańskiej. Swobodnie mógłby być przeniesiony za skrzyżowanie z Głogowską! Jest tam miejsce na zatokę no i bliżej do przystanków przesiadkowych. No ale do takich spostrzeżeń nasi decydenci od sprawnego zarządzania miastem jeszcze nie dorośli. Już pisałem do inżyniera ruchu ale od pół roku bez ruch i bez odpowiedzi. Takich punktów w mieście zapewne jest więcej. Co dał zakaz skrętu w lewo i światła co 50 prawie metrów na całej Głogowskie? To że jest zakorkowana Matejki,Kasprzaka i Wyspiańskiego,Engla,Potworowskiego. Panowie INŻYNIEROWIE i OFICEROWIE od bez ruchu. Jesteście blisko sukcesu!
Ged 28.11.2015 godz. 09:50
No to gigantyczne korki będą i tyle... buspasy mają sens jak jest dodatkowy pas a nie likwiduje jeden dla kierowców:/