NA ANTENIE: DON'T WORRY/MADCON, RAY DALTON
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Obwodnice rowerowe Poznania za 130 mln zł

Publikacja: 28.09.2016 g.14:05  Aktualizacja: 28.09.2016 g.14:30 Adam Michalkiewicz
Poznań
Dwie obwodnice i sześć tras przelotowych przez miasto chcą do 2022 roku zbudować władze Poznania.
plan obwodnic poznania - Urząd Miasta Poznania
/ Fot. Urząd Miasta Poznania

Będą to jednak trasy nie dla samochodów, a dla rowerów. Urzędnicy chcą, aby za sześć lat co dziesiąty przejazd po ulicach Poznania odbywał się rowerem. Dziś udział ruchu rowerowego wynosi 4%. - Ten projekt jest bardzo realny. Koszty pełnego wdrożenia programu oceniamy na 130 mln, a to co jest absolutnie potrzebne na 71 milonów - mówi Wojciech Makowski z Urzędu Miasta Poznania.

Długość nowych tras wynosi około 150 kilometrów. Drogi na niektórych odcinkach są już gotowe. Być może trzeba będzie je jednak przebudować i dostosować do nowych standardów rowerowych. Urzędnicy podkreślają, że najłatwiej będzie zbudować trasę w rejonie ulicy Kórnickiej, a najtrudniej na ulicy Głogowskiej.

Autor projektu programu rowerowego dla Poznania Daniel Chojnacki wierzy, że inwestycje w drogi rowerowe zachęcą poznaniaków do przesiadki na rowery. - Oznacza to oszczędności w kieszeniach poznaniaków i w budżecie miasta - mówi Chojnacki.

Projekt programu rowerowego do 2022 roku będzie teraz konsultowany z poznaniakami. Swoje zdanie będą mogli wyrazić od 5 do 25 października. Później dokumentem zajmą się miejscy radni.

Adam Michalkiewicz/jc/szym

http://radiopoznan.fm/n/lWJ7S5
KOMENTARZE 5
K 28.09.2016 godz. 19:45
Nie chodzi o kierowców, tylko o zadłużenie miasta i priorytety w inwestycjach. Akurat obwodnica rowerowa nie jest czymś, co powinno zwiększać deficyt, są o wiele pilniejsze potrzeby. Trudno Poznań porównywać do Zachodu, to żaden argument, inne pieniądze, inne tradycje i kultura, a nawet łagodniejszy klimat.
hetman 28.09.2016 godz. 17:28
Przykład Danii,Belgi,Holandii czy Niemiec pokazuje,że infrastruktura rowerowa musi być rozbudowywana,więc biadolącym kierowcom proponuję kupić kolejnego pączka i stać grzecznie w korkach.
4% tylko latem 28.09.2016 godz. 15:56
4% latem przy ładnej pogodzie... bo jak wynika z innych badań, to nawet 1% nie ma, natomiast jeśli policzyć ze średnią ważoną uwzględniającą także odległość, to będzie pewnie 0,1%.
rowerzysta 28.09.2016 godz. 15:38
koszt porównywalny z kilkoma km drogi dla samochodów lub jednym wiaduktem. jeśli miałby spowodować przyrost ruchu rowerowego do 10% wszystkich przejazdów po Poznaniu to jest to inwestycja, która zwróci się każdemu
K 28.09.2016 godz. 15:28
Ręce opadają... Proszę popatrzeć na to w kontekście innej informacji "Zadłużenie miasta na koniec roku wyniesie około 1,6 miliarda złotych. Będzie mniejsze niż zakładano." A jak będzie mniejsze to koniecznie trzeba dołożyć tak "super potrzebną" inwestycję, jak obwodnica rowerowa...