Będą to jednak trasy nie dla samochodów, a dla rowerów. Urzędnicy chcą, aby za sześć lat co dziesiąty przejazd po ulicach Poznania odbywał się rowerem. Dziś udział ruchu rowerowego wynosi 4%. - Ten projekt jest bardzo realny. Koszty pełnego wdrożenia programu oceniamy na 130 mln, a to co jest absolutnie potrzebne na 71 milonów - mówi Wojciech Makowski z Urzędu Miasta Poznania.
Długość nowych tras wynosi około 150 kilometrów. Drogi na niektórych odcinkach są już gotowe. Być może trzeba będzie je jednak przebudować i dostosować do nowych standardów rowerowych. Urzędnicy podkreślają, że najłatwiej będzie zbudować trasę w rejonie ulicy Kórnickiej, a najtrudniej na ulicy Głogowskiej.
Autor projektu programu rowerowego dla Poznania Daniel Chojnacki wierzy, że inwestycje w drogi rowerowe zachęcą poznaniaków do przesiadki na rowery. - Oznacza to oszczędności w kieszeniach poznaniaków i w budżecie miasta - mówi Chojnacki.
Projekt programu rowerowego do 2022 roku będzie teraz konsultowany z poznaniakami. Swoje zdanie będą mogli wyrazić od 5 do 25 października. Później dokumentem zajmą się miejscy radni.
Adam Michalkiewicz/jc/szym