NA ANTENIE: 01:00-02:00 KLASYKA II/
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Parowozy znikną z torów?

Publikacja: 21.01.2014 g.10:29  Aktualizacja: 22.01.2014 g.00:09
Poznań
W grudniu poinformowaliśmy, że zabytkowe parowozy znikną w nowym roku z trasy Poznań-Wolsztyn i będą teraz kursować do Leszna. Tymczasem okazuje się, że ostatnie w Europie parowozy, obsługujące regularne połączenia mogą w ogóle zniknąć z wielkopolskich torów.
Pociąg z parowozem, lokomotywa - Anna Skoczek
/ Fot. Anna Skoczek

Jak na razie do Leszna mają kursować tylko do końca marca. Jeżeli do tego czasu PKP Cargo, czyli właściciel lokomotywowni i maszyn, nie będzie chciał współtworzyć spółki "Parowozownia Wolsztyn", wicemarszałek województwa odpowiedzialny za transport zrezygnuje z kursów parowozami.

A jeżeli parowozy znikną z regularnych tras, to mniej pieniędzy będzie mieć budżet wielkopolskiego oddziału PKP Cargo. Czy ludzie stracą pracę, a turyści atrakcję? Okaże się w ciągu dwóch najbliższych miesięcy.

Więcej na ten temat - tutaj.

http://radiopoznan.fm/n/
KOMENTARZE 10
Wielpol 51 29.01.2014 godz. 23:34
Byłaby wielka szkoda, gdyby tak stało się. Jednak wszystko możliwe, ponieważ jak do tej
pory likwiduje się prawie wszystko co atrakcyjnie polskie. Spółki o charakterze pokrętnym
są z reguły na bakier z dobrem publicznym. Przejazdy zabytkowymi pociągami parowymi
to jest atrakcja wyższego rzędu i na jej straży powinien stać sam wojewoda, a nie jakiś wicemarszałek o niejasnych kompetencjach. Czyżby rzeczywiście Żelazny Kanclerz miał rację?
Andru 21.01.2014 godz. 22:31
To może Pana Marszałka wywalić na zielną trawkę a jego świtę w Bieszczady ? Takiego idioty i niedojdy jak Marszałek Wielkopolski nie widziałem dawno. Ręce opadają.......
turek 21.01.2014 godz. 21:05
Pan Jankowiak tak się uparł na spółkę, poniewaz jak ona powstanie to ruch planowy parowozów i tak się skończy razem z rychłym jej bankructwem. Cała ten hałas o to żeby załatwić "problem" parowozów ale nie swoimi - marszałkowskimi rękami, tylko rękami władź spółki... Cóż nie wyszło chcieliśmy dobrze.... A marszałek bedzie miał te parę milionów na inne wazniejsze wydatki, co tam parowozy.... Cała ta hucpa ze spółką pokazuje że to tylko skok na kasę. Co tam parowozy nikogo one w urzędzie marszałkowskim nie interesują a wszyscy chcieli by się tego wrzoda na "d...e" pozbyć w końcu po co coś ambitnego robić wystarczą zwykłe pociągi i typowe problemy spółek kolejowych (Koleje Wielkopolskie, Przewozy Regionalne).
Posener 21.01.2014 godz. 17:48
Gdy na zachodzie otwarzają spółki i koncepcje , jak skutecznie uratować zabytki techniczne, jakim niewątpliwie jest historyczna kolej zarazem z jej potrzebną infrastrukturą, a w dodatku te kolejki po pewnym czasie zaczynają nawet dla siebie zarabiać, to równocześnie w naszym kraju takie coś jest i chyba na zawsze zostanie rzeczą niemożliwą! Spójrzmy więc do Wiekiej Brytanii, do Szwecji, do Niemiec, do Austrii i do Czech, gdzie takie przykłady z satyfakcjonującym powodzeniem funkcjonują. Mialóby się tu ochotę zacytować Bismarcka, który powiedział: "Dajcie Polakom rządzić, a sami się wykończą."
bankomat1970 21.01.2014 godz. 13:57
Sentymentalne???!!! Cały świat przyjeżdża do Wolsztyna, to OSTATNIE takie miejsce na świecie, a decydenci z PKP od 20 lat nie potrafią przekuć podanego na tacy faktu w finansowy sukces. Natychmiast wymienić zarządzających!
KOŚCIÓŁ 21.01.2014 godz. 12:14
To dlaczego daje się kasę na remont kościołów ?? sentymentalnie ? czy jak państwo nie jest wyznaniowe a tu na kursowanie atrakcji naszego kraju się nie chce dotować banda złodziejstwa
spółka albo śmierć 21.01.2014 godz. 10:45
Co się ten Jankowiak tak uparł na tę spółkę? Koniecznie musi być spółka, bo inaczej się nie da. A jak spółka, to prezes, zastępca, cała rada... Komu zostały już rozdane stanowiska??? Pan Jankowiak chyba się wczoraj urodził. Jak on chce zrobić dochodowy biznes z kolei, która na całym świecie MUSI być dotowana, bo sama na siebie nie zarobi! A według planów nowa spółka miała się w 2017 bilansować, później już zarabiać grubą kasę. Jakaś utopia, absurd jakiś.
Pavel Klicpera 21.01.2014 godz. 10:14
Přátelé!!! NE!!!
Michał 21.01.2014 godz. 07:49
...bo jakoś tak zawsze dziwnie w Polsce, milordzie... cieżkie miliony idą na włoskie Pendolino a bydgoska PESA tymczasem podbija Europę... panowie cygara palili... dokładnie tak !
...panowie cygara palili.. 20.01.2014 godz. 23:22
Ciekawe , bardzo ciekawe zjawisko . Setki milionów na super komfortowy , najwyższej kasy pałac marszałkowski , pieniądze są , ale na sprawy pożyteczne kilku milionów brak !