Teraz do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, który zrezygnował z połączeń oraz do PKP Cargo - czyli właściciela maszyn - z całego świata spływają prośby o wycofanie się z tej decyzji. Niemcy, Austria, Wielka Brytania - kraje, z których płyną prośby, petycje i listy w sprawie ratowania ostatniego regularnego połączenia parowozem można wymieniać praktycznie bez końca.
To, że internauci - miłośnicy kolei prowadzą już zorganizowaną akcję wie Mirosław Kuk, rzecznik prasowy PKP Cargo. - Docierają do nas głosy turystów z całego świata, głównie z Wysp Brytyjskich, Europy Zachodniej ale także z Republiki Południowej Afryki - wylicza.
W związku z protestami, już w najbliższy piątek przedstawiciele UMWW spotkają się z PKP Cargo na rozmowy ostatniej szansy. To od ich wyników zależeć będzie czy czynne składy ciągnięte przez parowozy znikną z Wielkopolski. Można się spodziewać, że podczas negocjacji powróci temat utworzenia spółki "Parowozownia Wolsztyn" - a to właśnie problem z jej powstaniem jest główną przyczyną likwidacji połączenia realizowanego przez trakcję parową. Firma miała odpowiadać za promocję lokomotyw i rozwijanie turystyki kolejowej - z rozmów w ubiegłym roku zrezygnował główny partner czyli PKP Cargo.
Przedstawiciele PKP Cargo zapowiadają, że mają plan B. Jeśli w piątek nie uda się wypracować kompromisu z urzędem marszałkowskim, to być może własnymi siłami spółka sfinansuje regularne połączenie turystyczne obsługiwane przez lokomotywę parową.
,lecz z pewnym rodzajem postaw i zachowan wyniesionych z poprzedniego ustroju,a przekazywanych
kolejnym pokoleniom ... (na pamiatke tamtych fajnych czasow)
POLIBIEDA to okreslenie na ONI POWINNI ...,ONI MUSZA... ,DO NICH NALEZY ... i ONI SA WINNI ...
A przeciez jesli jest taka potrzeba by parowozy jezdzily ,to nie trudno o pewien rodzaj snobizmu
ktory przynosilby wymierne kozysci .
Tyle tych linii kolejowych ,baa nawet wezlow ,stacji nieuzytkowanych .Niektore po gruntownej renowacji
i to tuz przed zamknieciem linii kolejowej ... .
TYLKO POMYSLEC POGLOWKOWAC I "ZABAWA NA 102".
Tu chodzi o to, żeby zniszczyć wszystko co będzie świadczyło o polskiej myśli technologicznej.
Wogóle o wszystkium co ploskie.
Podsumowując moją wypowiedź , nie mam zamiaru wybielać właściciela parowozów czyli firmy PKP Cargo, ponieważ jestem na tą firmę wściekły. Wiem, że nikt ale to absolutnie nikt nie myśli tam o parowozach. Ludzie którzy zasiadają na stanowiskach władzy w tej instytucji jak również w Poznańskim oddziale spółki PKP Cargo, są bez względnymi karierowiczami, dla których parowozy służą tylko raz w roku, do pokazania się w firmie - czyli Parada Parowozów. Stworzenie firmy Parowozownia Wolsztyn , którą kierować miałby członek grupy PKP Cargo, skazałby cały ideał powstania firmy na jednostronny wyzysk powiatu Wolsztyńskiego i samorządu Poznańskiego. Jedynym ratunkiem dla Wolsztyna jest przejęcie parowozowni, przez powiat i samorząd, oraz zakupienie od PKP na własność przez powiaty maszyn i ich remont. Bez udziały firmy PKP Cargo. PKP S.A. ogłosiło przetarg na sprzedaż zabytkowego taboru. Remont maszyn nie musi wykonywać wcale PKP. Jest firma prywatna w Pile Interlok która specjalizuje się w remontach parowozów. To pozwoli na pełną kontrolę nad całą działalnością firmy. Aczkolwiek również firmy prywatne w Polsce jak DB Schenker które posiadają czynne Parowozy i z nimi można by sie spróbować dogadać. Oczywiście to jest sfera na chwilę obecną nierealna.
Ich habe stamme Kneipe in der Stadt auch.
Ohne Dampflokomotiven, Wolsztyn ist ein normal Provinzstadt in Polen.
Was nur einmaliges in Europa , ist lebendiges Dampflok BW und Dampflok-Pendelzuege.
Ich wuensche richtige Entscheidung.