"Ta z Poznania do Szczecina będzie przygotowana do prędkości 200 km/h" - powiedział w Poznaniu prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. "Aby jednak pociągi jeździły tak szybko, trzeba będzie jeszcze zlikwidować przejazdy kolejowe" - mówi prezes Merchel. Według niego w tej chwili w programie nie ma likwidacji przejazdów.
Remont torów do Warszawy rozpocznie się natomiast w połowie przyszłego roku. Odbywać się będzie etapami. Najważniejsze w tej modernizacji jest zbudowanie i unowocześnienie trafostacji, aby do drutu jezdnego trafiał prąd większej mocy" - tłumaczy dyrektor Regionu Zachodniego PKP PLK Paweł Neuman.
Krajowy Program Kolejowy powstał za rządów koalicji PO-PSL. Obecny rząd nanosi poprawki. W przypadku Wielkopolski na razie nie będzie poważniejszych korekt. Zmodernizowane zostaną trasy z Poznania do Warszawy, Szczecina, Piły i dokończony remont do Wrocławia. Możliwe, że jeśli będą oszczędności przy przetargach, to zostaną wykonane także inwestycje z listy rezerwowej, jak np. linia Ostrów Wielkopolski - Leszno - Głogów. Wszystkie te inwestycje będą możliwe dzięki unijnemu programowi 2014 plus.
Wojciech Chmielewski/as
Dla przykładu, budowa tunelu na Dębcu miała trwać 1 rok. Na dzień dzisiejszy już trwa 2 lata i wszystko wskazuje na to, że tunel zostanie oddany do użytkowania za pół roku na wiosnę, bo budowlańców tradycyjnie pewnie zima zaskoczy. Czyli prace wydłużą się o 150% !!! Dodam jeszcze tak na marginesie, że nierzetelnym wykonawcą prac na Dębcu była hiszpańska firma. Może trzeba było wynająć Polską, wtedy by nie było problemów a i pieniądze zostałyby w kraju ! Takie rzeczy tylko w Polsce !!!
http://umww.pl/konsultacje-projektu-rozkladu-jazdy-pociagow-wojewodzkich-na-rok-2016-17-przewidywanych-do-uruchomienia-od-11-12-2016