NA ANTENIE: LOST ON YOU (2016)/LP
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
 

Rondo Kaponiera gotowe. Z poziomem -2

Publikacja: 21.10.2016 g.23:28  Aktualizacja: 24.10.2016 g.00:21 Adam Michalkiewicz
Poznań
W sobotę przed godz. 5:00 rano na podziemnym przystanku pod Rondem Kaponiera w Poznaniu zatrzymał się pierwszy tramwaj z pasażerami.
1022_przystanek_kaponiera_026 - Tomasz Żmudziński
/ Fot. Tomasz Żmudziński

Po pięciu latach skończył się remont ronda. Nadzór budowlany wydał zgodę na użytkowanie wszystkich podziemnych pomieszczeń pod rondem - w tym podziemnego przystanku. Jako pierwszy na nowym przystanku zatrzymał się tramwaj linii numer 12.  Dolną trasą PST kursują tramwaje linii 12, 14 i 19. Od dziś zatrzymują się na Rondzie Kaponiera na przystanku na poziomie -2 i pasażerowie mogą w całości korzystać z tego węzła przesiadkowego.

Pierwszy etap remontu Ronda Kaponiera zaczął się latem 2011 roku. Początkowo zakładano, że inwestycja będzie gotowa na EURO 2012. W międzyczasie zbankrutował główny wykonawca. Remont kończyła hiszpańska firma. Jej przedstawiciel Raul Herrero jest zadowolony z końcowego efektu. - Mamy nadzieję, że poznaniacy będą zadowoleni. Kilka problemów było, ale ja pracowałem tu tylko przez ostatnie 1,5 roku - powiedział.

Miasto wciąż nie wynajęło pomieszczeń pod rondem, w których mogą być sklepy, kioski, kawiarnie, cukiernie. Nie wiadomo też na jakich zasadach kierowcy będą zostawiać samochody na wielopoziomowym parkingu pod rondem.

Michał Prymas z Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych twierdzi, że jego spółce brakowało jeszcze jednej decyzji, aby móc wynająć lokale. - Nie jesteśmy właścicielem tych lokali, musimy mieć umocowanie prawne, by - w imieniu właściciela - tymi lokalami dysponować - powiedział.

Chodzi o wewnętrzną decyzję miejskich urzędników. Przedstawiciele ZKZL twierdzą, że jest za wcześnie, aby pytać o stawki, które będą płacić kierowcy za zostawienie samochodu pod rondem. Remont Ronda Kaponiera kosztował około 350 milionów złotych, czyli połowę tego co stadion przy Bułgarskiej.

Adam Michalkiewicz/gł/szym       

http://radiopoznan.fm/n/xF2NPu
KOMENTARZE 2
Marek 22.10.2016 godz. 22:43
Podobna do kotłowni w dużej firmie - wszędzie pełno blach, pełno rur.
Czy te rusztowania to są windy ???
Ben 22.10.2016 godz. 15:57
Na peronach prawdziwe tłumy jak widać. Jeżeli ma to mieć sens to już teraz trzeba myśleć o przedłużeniu szybkiego tramwaju w stronę Rataj bezkolizyjną trasą oraz zakupienia dla Pestki osobnego " metropodobnego" taboru. Oczywiście etapami, aby choćby nasze dzieci mogły powiedzieć o nas coś dobrego.