Dziś wchodzą w życie przepisy pozwalające na dopuszczenie ruchu rowerowego bez tworzenia specjalnych kontrpasów. Ruch rowerowy zostanie oznaczony znakami poziomymi i pionowymi. Na jezdniach, gdzie kontrruch rowerowy będzie dopuszczony, samochody nie pojadą szybciej niż 30 km/h.Tadeusz Nawalaniec z Zarządu Dróg Miejskich obiecuje, że ułatwień w komunikacji rowerowej będzie przybywać.
W przyszłym roku ruch rowerowy zostanie wprowadzony w strefie 30 na Świętym Marcinie i ulicy Ratajczaka. Niebawem będzie też nowa śluza rowerowa przy przejeździe kolejowym na Kościelnej.
Kalina Olejniczak/int
PS Nie stoicie w korkach - to wy je tworzycie!
Tak się skłania, że obecnie cała infrastruktura dla rowerów powstaje kosztem infrastruktury dla samochodów.
Tzn. ktoś musi mieć gorzej, aby kto inny mógł mieć lepiej.
Jest to trochę przykre, tym bardziej, że kierowcy są obciążani akcyzami, VATami, podatkami w paliwie, ogranicza im się parkowanie, wymyśla niezliczoną ilość przepisów, podnosi wysokości mandatów i kar, zwęża ulice, zamyka się dla nich ulice, kasuje grube pieniądze za parkowanie... ogólnie uprzykrza się życie.
A tak się składa, że Poznań przoduje w tym uprzykrzaniu życia.