NA ANTENIE: Mała czarna
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

W Środzie naprawisz rower

Publikacja: 05.03.2015 g.11:18  Aktualizacja: 05.03.2015 g.11:23
Poznań
Pięć stacji rowerowych stanie za kilka dni w Środzie Wielkopolskiej. Będą to estetyczne metalowe skrzynki z narzędziami do szybkiej naprawy rowerów.
stacja rowerowa sroda - UM Środa Wielkopolska
/ Fot. (UM Środa Wielkopolska)

- W skrzynce będą umieszczone klucze, wkrętaki, imbusy, łyżka do opon i pompka do pompowania kół. Drobne awarie będzie można usunąć bez większego problemu - wyjaśnia prezes Zakładu Usług Komunalnych w Środzie Jarosław Płociński.

Stacje staną w centrum oraz przy najbardziej  uczęszczanych drogach rowerowych miasta. Szef komunalki nie wie ilu rowerzystom i jak często psują się pojazdy w trasie, ale na podstawie komentarzy w internecie ocenia, że pomysł się spodobał. Jedna stacja kosztuje około pięciu tysięcy złotych. Narzędzia będą zabezpieczone przed kradzieżą.

http://radiopoznan.fm/n/
KOMENTARZE 3
marek 05.03.2015 godz. 15:07
stacje do naprawy rowerów-fajna sprawa, Poselska to niestety porażka. Mogła być fajna ścieżka i aleja a mamy nie wiadomo co. Do tego czytam, że pozostała część ścieżki ma być poprowadzona po stronie stadionu bo się nie podobało mieszkańcom. Tak jak się nie podobał plac zabaw bo jednemu czy drugiemu nie chciało się pójść do samochodu 20 metrów dalej. Jak psy biegają , szczekają i sr....ą pod oknami to dobrze ale jak przejedzie rower to źle. Głupota się wylewa uszami...
hetman 05.03.2015 godz. 14:32
Dobry pomysł.
KB 05.03.2015 godz. 13:55
Tylko najpierw trzeba zająć się właściwym budowaniem i oznakowaniem ścieżek. Jest wiele miejsc, gdzie brakuje oznakowania przejazdów przez drogę (np. przy szkole wyższej, wzdłuż ul. Poselskiej (znak pionowy wskazuje, iż jest tylko przejście dla pieszych!) czy też oznakowanie, iż całą szerokość zajmuje ścieżka, gdy tymczasem, są dwie różne nawierzchnie z intencją współistnienia ścieżki i chodnika.
Fragmenty ścieżek, przy rondach na ul Hallera, których szerokość ścieżki wynosi poniżej 1m a rondo jest z dużym natężeniem ruchu. Brak koncepcji poprowadzenia ścieżek na wspomnianej ul. Hallera - raz po jednej stronie, potem środkiem, między pasami, potem po dwóch stronach drogi. Ścieżka na ul. Kościuszki wzdłuż ulicy objętej strafą zamieszkania.
Przydałby się jakiś długofalowy plan budowy ścieżek w Środzie, poddany konsultacjom społecznym, aby nie było koszmarków jak na ul. Hallera