Podpoznańska gmina Suchy Las, która wybuduje przy stacji między innymi parkingi, chce w ten sposób odciążyć drogę wjazdową do Poznania. W godzinach szczytu kierowcy stoją na ulicy Obornickiej w długich korkach.
Urzędnicy chcą namówić mieszkańców gminy Suchy Las, by do węzła w Złotnikach dojeżdżali samochodem lub rowerem i przesiadali się do pociągu. Do stacji dojadą nowymi drogami. "Każdy z mieszkańców będzie mógł dojechać, zaparkować, zostawić auto i dojechać do centrum Poznania komfortowo i szybko. Chcemy stworzyć alternatywę dla trudnego dojazdu ulicą Obornicką. Mamy wyliczenia, które przewidują, że docelowo w ciągu trzech lat po zrealizowaniu tego węzła, trzykrotnie może się zwiększyć ruch do miasta z wykorzystaniem kolei" - mówi wójt Suchego Lasu Grzegorz Wojtera.
Na komunikację miejską stawia też gmina Dominowo. "To jest w tej chwili jedyna szansa, żeby kupić nowe autobusy oraz zbudować wiaty przystankowe, przestanki. Z budżetu gminy taki wydatek byłby nierealny" - mówi wójt gminy Dominowo Krzysztof Pauter. 7 nowych autobusów kupi Krotoszyn. Zastąpią 20-letnie pojazdy. "Chcemy wyjść do pasażerów z jak najlepszą ofertą, autobusami niskoemisyjnymi, komfortowymi" - dodaje prezes MZK w Krotoszynie Wiesław Gałęski.
Dziś przedstawiciele gmin podpisali umowy z marszałkiem województwa na dofinansowanie unijnych projektów.