NA ANTENIE: Noc u Berniego
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Więcej buspasów w centrum Poznania!?

Publikacja: 30.03.2017 g.12:10  Aktualizacja: 30.03.2017 g.15:47 Adam Michalkiewicz
Poznań
Poznańscy urzędnicy chcą zwęzić dwupasmowe ulice w centrum miasta. Chodzi o ulicę Mostową, Garbary i krótki odcinek Drogi Dębińskiej.
Buspas na ul. Bukowskiej - ZDM Poznań
/ Fot. (ZDM Poznań)

Po zmianach jeden pas ma być dla wszystkich kierowców, a drugi głównie dla autobusów komunikacji miejskiej i taksówek. 

Rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Agata Kaniewska mówi, że chodzi o wprowadzenie ułatwień dla transportu publicznego: "Jeżeli chcemy zachęcić mieszkańców, żeby korzystali z tej formy transportu, jeżeli chcemy, aby komunikacja była punktualna, to musimy podejmować działania, które powodują, że autobusy nie będą stały w korkach".

Według obecnej propozycji nowymi buspasami mogłyby jeździć samochody z co najmniej trzema pasażerami, a także rowerzyści, motocykliści oraz pojazdy komunalne. Propozycja będzie jeszcze konsultowana z mieszkańcami. W kwietniu ZDM zaplanował spotkanie informacyjne połączone z warsztatami.

Do tej pory takie rozwiązanie organizacji ruchu w Poznaniu wprowadzono przede wszystkim na ulicy Bukowskiej łączącej centrum z lotniskiem Ławica. Z wydzielonego pasa w tym w miejscu mogą korzystać również taksówkarze. Po zmianach autobusy na Bukowskiej jeżdżą punktualniej i na tym odcinku nie są już tak spóźnione - jak bywało wcześniej.

W innych rejonach Poznania są krótsze specjalne pasy dla autobusów. Urzędnicy także wydzielają pasy dla tramwajów. Tak jest chociażby na ulicy Grunwaldzkiej w okolicy Międzynarodowych Targów Poznańskich. Tam samochody - mimo, że torowisko przebiega w jezdni - nie mogą na torowisko wjeżdżać, zabrano więc jeden pas  samochodom.

Czy przyzwyczaili się już Państwo do buspasów? Czy buspasów powinno być więcej? Czy sprawdzają się tam, gdzie wprowadzono je wcześniej np. na ulicy Bukowskiej?

http://radiopoznan.fm/n/62Xo6X
KOMENTARZE 8
Zuza 31.03.2017 godz. 07:28
Jakby mało korków było na tych ulicach...nie wiem co za bezmózgi siedzą w tych urzędach. jak chcą zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej to najpierw niech rozwiną ją porządnie i przede wszystkim zmniejszą opłaty za bilety.
Dominik 30.03.2017 godz. 14:54
Wymóg minimum trzech pasażerów eliminuje samochody z mniejszą liczbą miejsc, np. dostawcze. A te są także niezbędne do funkcjonowania miasta. Zapis mógłby brzmieć np. 'samochody z maksymalnie jednym miejscem dla pasażera wolnym).
Jarosław Kucharczyk 30.03.2017 godz. 12:40
Jestem za buspasami. Buspasy, ścieżki rowerowe i żadnych samochodów oprócz taksówek elektrycznych. Super rozwiązanie dla ludzi chorych, starych i niezamożnych.
Olek 30.03.2017 godz. 12:38
Zdecydowanie TAK dla bus pasów. Jeżeli chodzi o karetki, to najczęściej jeżdżą na kogutach prywatne firmy ktore tylko transportują chorych. Ratunkowych jeździ relatywnie mało i faktycznie za te pierwsze ktos powinien sie zabrac.
Olek 30.03.2017 godz. 12:37
Zdecydowanie TAK dla bus pasów. Jeżeli chodzi o karetki, to najczęściej jeżdżą na kogutach prywatne firmy ktore tylko transportują chorych. Ratunkowych jeździ relatywnie mało i faktycznie za te pierwsze ktos powinien sie zabrac.
@28cali 30.03.2017 godz. 12:35
Ludzie muszą zrozumieć że samochód w mieście nie jest już wyznacznikiem statusu społecznego. Słyszę że dużo zawiści jest w ludziach..
ekolog prawdziwy 30.03.2017 godz. 12:26
Jestem za buspasami. WSZĘDZIE na świecie, w cywilizowanych miastach, ogranicza się wjazd samochodom prywatnym na rzecz komunikacji miejskiej. Robi się to w Niemczech, Francji, UK, USA, Danii, Holandii itp. Chcemy być Europą? Kierowcy osobówek MUSZĄ zrozumieć, że NIE SĄ mile widziani i pożądani w centrum. Mogą dojechać na Franowo, zostawić samochód na parkingu pod M1 i jechać TRAMWAJEM. Miasto nie może zmusić kierowców do jazdy kom miejską, ale może ich ZNIECHĘCAĆ do wjeżdżania do centrum. Buspasy i pasy dla samochodów z trzema pasażerami są na zachodzie Europy i SPRAWDZAJĄ się! Dlaczego kierowca osobówki jest gorszy niż tramwaj? BO TRAMWAJ WIEZIE 300 OSÓB, a pan wiezie siebie i swoją dupkę! Czy kierowcy blokujący tramwaje na Moście Królowej Jadwigi nie widzą tego, że blokują swoim samochodem tramwaj, którym JEDZIE 250-300 OSÓB????
@28cali 30.03.2017 godz. 12:02
"Według obecnej propozycji nowymi buspasami mogłyby jeździć samochody z co najmniej trzema pasażerami, a także rowerzyści, motocykliści oraz pojazdy komunalne." - świetny pomysł! Musimy brać przykład z innych krajów w Europie.