NA ANTENIE: Prognoza pogody - nasz synoptyk
Studio nagrań Ogłoszenia BIP Cennik
SŁUCHAJ RADIA ON-LINE
 

Za mało mostów przez rzekę?

Publikacja: 08.12.2015 g.11:50  Aktualizacja: 09.12.2015 g.08:38 Adam Michalkiewicz
Poznań
Czy w Poznaniu potrzebne są nowe mosty? Czy potrzebujemy kładki dla pieszych z Berdychowa?
Rzeka Warta z powietrza - Na Rzecz Warty
/ Fot. (Na Rzecz Warty)

Wkrótce ma powstać pieszo-rowerowa Kładka Berdychowska. Połączy Politechnikę Poznańską i okolice Starej Gazowni ale to tylko kładka dla pieszych. A co z przeprawami dla samochodów? Gdzie przydałby się nowy most przez Wartę? I gdzie powinien stanąć? Czy kładka dla pieszych jest potrzebna? Czy też w Poznaniu czas budować kolejny most dla samochodów?

Prezydent Poznania zaproponował niedawno wybudowanie Kładki Berdychowskiej. Ma służyć pieszym i rowerzystom i połączyć budynki Politechniki z okolicą Starej Gazowni. Do budowy mają być wykorzystane zabytkowe elementy z mostu kolejowego na Starołęce. Koszt tej inwestycji to około 20 milionów złotych. Stare elementy ze Starołęki czekają na wykorzystanie - mówi zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski. Do budowy kładki miasto podchodzi bardzo poważnie - podkreśla inny z wiceprezydent, Mariusz Wiśniewski. Jego zdaniem inwestycja przyniesie same korzyści

Czy kładka dla pieszych i rowerzystów jest potrzebna? Czy w Poznaniu bardziej są jednak potrzebne mosty dla kierowców? Kładka może być gotowa w 2018 roku ale radny PO, Wojciech Kręglewski uważa, że są potrzeby mostowe Poznania są większe. Jakich przepraw przez Wartę - jego zdaniem - w Poznaniu brakuje? Czy most dla samochodów, łączący ulice Przepadek i Północną z Zawadami - też jest potrzebny? Czy jego budowa jest realna? Kiedy może być gotowy most Północy w Poznaniu?

Potrzeba na to kilkuset milionów złotych. Skąd wziąć taką sumę, jeśli na dotacje Unii nie ma co tu liczyć? Czy taki most powinien zostać wpisany do planów inwestycyjnych Poznania?

W Poznaniu, obok planowanej kładki Berdychowskiej dla pieszych i rowerzystów,  w przyszłości ma także być wybudowany Most Berdychowski dla samochodów. O powstaniu mostu w tym miejscu mówi się od kilkunastu lat. Czy to nie za dużo w jednym miejscu?

Plany Poznania są szersze. Szersze jeśli chodzi o kładki dla pieszych i rowerzystów. Wiceprezydent Maciej Wudarski mówi o możliwości powstania kładki nad Wartą, która połączy Wildę z Ratajami. Ale co z mostami dla samochodów? Czy oprócz Mostów Berdychowskiego i Północnego potrzebne są inne mosty?

Czy powinniśmy budować mosty drogowe czy raczej przeprawy dla pieszych?

Mosty drogowe nad Wartą w Poznaniu:

1. Most Przemysła I - Hetmańska
2. Most Królowej Jadwigi
3. Most św Rocha - przy Politechnice Poznańskiej
4. Most Chrobrego przy Katedrze
5. Most Lecha - Lechicka
6. Most Lucjana Ballenstaeda - os na Dębcu z Luboniem (poznański odcinek autostrady)

http://radiopoznan.fm/n/58HLpP
KOMENTARZE 8
Przemek 08.12.2015 godz. 22:38
Może warto pomysleć o udrożnieniu wjadów i zjadów z mostu tak by ruch przez juz istnijace był płynny. Co z tego że wybudujemy nowy most za poteżne pieniadze jak bedziemy na nich stali gdyż nie bedzie możliwości przejazdu dalej. W Poznaniu tak jak w pozostałych miastach brak koncepcji długofalowej budowy i rozwoju miasta. Należy skupic sie na bezkolizyjnych rozwiazaniach udrożnić przejazdy już istniejące nie tamowach ruchu kolejnymi światłami z przejsciami dla pieszych brak przemyslanych iwestycji przykład- wymalowanie przejscia dla pieszych przy dworcu PKP gdyż przejscie podziemne jest niefortunnie umiejscowione.Budujmy bezkolizyjne skrzyżowania np Rondo Starołeka a Budowa Galerii przy juz zakorkowanym rondzie Rataje jaki to pomysł proszę ocencie Państwo sami. Zatem zamiast wyrzucać pieniadze na budowanie kolejnej przeprawy skupmy sie na upłynnieniu ruchu na już istanijących arteriach
Lukas 08.12.2015 godz. 12:46
Do mostu w W-wie dokładał pieniądze poprzedni rząd stąd szybko go odbudowali.Zanim,więc będziecie śmiać się z Poznania to warto jednak zaczerpnąć trochę wiedzy na dany temat.
podPoznaniem 08.12.2015 godz. 12:43
Powinien zostać wybudowany most łączący Czapury z Luboniem w miejscu dawnej przeprawy promowej
Byniu z Czapur 08.12.2015 godz. 12:40
Koniecznie most CZAPURY - LUBOŃ. Kiedyś w Czapurach pływał prom do Kątnik / Luboń zostały liny a prom został sprzedany.
mostowiec 08.12.2015 godz. 12:35
W Polsce jest za mało mostów - w ogóle. Bo nas nigdy nie stać. Na Wiśle do 1990 roku stał most zbudowany przez Niemców w 1941 - przed atakiem na ZSRR!!!! W Poznaniu też mostów za mało. Wiemy co się dzieje wieczorem i rano na Królowej Jadwigi. A jak zamknięcie czy awaria - to jest dramat. Podobnie Most Hetmański. A w Wawie jak się Most Łazienkowski spalił to co się działo? I jak szybko odbudowali!!!! Szybciej niż my remontujemy Kaponierę ;-)
Darek 08.12.2015 godz. 12:29
Koniecznie most na ul.Przepadek oraz przeprawa w Naramowicach z Czerwonakiem
aga205 08.12.2015 godz. 12:27
co z kładką łączącą dębiec ze starołęką, miała być i wciąż nie oddana, miasto nie dba o rowerzystów
most 08.12.2015 godz. 12:10
W Poznaniu jest mało mostów (wystarczy porównać mapy miast Polski - od razu rzuca się w oczy duże przerwy między mostami na rzece), ale nie przesadzajmy - na dzień dzisiejszy przydałby się jeszcze z jeden most drogowy który wypełniłby w całości tą lukę ;)