Wkrótce ma powstać pieszo-rowerowa Kładka Berdychowska. Połączy Politechnikę Poznańską i okolice Starej Gazowni ale to tylko kładka dla pieszych. A co z przeprawami dla samochodów? Gdzie przydałby się nowy most przez Wartę? I gdzie powinien stanąć? Czy kładka dla pieszych jest potrzebna? Czy też w Poznaniu czas budować kolejny most dla samochodów?
Prezydent Poznania zaproponował niedawno wybudowanie Kładki Berdychowskiej. Ma służyć pieszym i rowerzystom i połączyć budynki Politechniki z okolicą Starej Gazowni. Do budowy mają być wykorzystane zabytkowe elementy z mostu kolejowego na Starołęce. Koszt tej inwestycji to około 20 milionów złotych. Stare elementy ze Starołęki czekają na wykorzystanie - mówi zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski. Do budowy kładki miasto podchodzi bardzo poważnie - podkreśla inny z wiceprezydent, Mariusz Wiśniewski. Jego zdaniem inwestycja przyniesie same korzyści
Czy kładka dla pieszych i rowerzystów jest potrzebna? Czy w Poznaniu bardziej są jednak potrzebne mosty dla kierowców? Kładka może być gotowa w 2018 roku ale radny PO, Wojciech Kręglewski uważa, że są potrzeby mostowe Poznania są większe. Jakich przepraw przez Wartę - jego zdaniem - w Poznaniu brakuje? Czy most dla samochodów, łączący ulice Przepadek i Północną z Zawadami - też jest potrzebny? Czy jego budowa jest realna? Kiedy może być gotowy most Północy w Poznaniu?
Potrzeba na to kilkuset milionów złotych. Skąd wziąć taką sumę, jeśli na dotacje Unii nie ma co tu liczyć? Czy taki most powinien zostać wpisany do planów inwestycyjnych Poznania?
W Poznaniu, obok planowanej kładki Berdychowskiej dla pieszych i rowerzystów, w przyszłości ma także być wybudowany Most Berdychowski dla samochodów. O powstaniu mostu w tym miejscu mówi się od kilkunastu lat. Czy to nie za dużo w jednym miejscu?
Plany Poznania są szersze. Szersze jeśli chodzi o kładki dla pieszych i rowerzystów. Wiceprezydent Maciej Wudarski mówi o możliwości powstania kładki nad Wartą, która połączy Wildę z Ratajami. Ale co z mostami dla samochodów? Czy oprócz Mostów Berdychowskiego i Północnego potrzebne są inne mosty?
Czy powinniśmy budować mosty drogowe czy raczej przeprawy dla pieszych?
Mosty drogowe nad Wartą w Poznaniu:
1. Most Przemysła I - Hetmańska
2.
Most Królowej Jadwigi
3. Most św Rocha - przy Politechnice Poznańskiej
4. Most Chrobrego przy Katedrze
5. Most Lecha -
Lechicka
6. Most Lucjana Ballenstaeda - os na Dębcu z Luboniem (poznański odcinek autostrady)